پس از سقوط از ساختمان و مرگ جعفر ولی پور کارگر 35 ساله, رئیس خدمات شهری منطقه دو شهرداری ساری گفت: این ساختمان که حادثه اتفاق افتاد، مربوط به بردارم بود

به گزارش شرق پرس جعفر ولی‌پور کارگر ۳۵ ساله در حین انجام کار از طبقه سوم ساختمانی در روستای آبکسر ساری سقوط کرد که منجر به مرگ وی شد. برخی ها مدعی شدند وی کارگر شهرداری ساری و این ساختمان مربوط به یکی از مسئولان منطقه دو شهرداری ساری بوده است.

با توجه به اینکه بحث سقوط کارگر ساختمانی بوده موضوع از طریق انجمن صنفی کارگران ساختمان شهرستان ساری مورد بررسی قرار گرفت.

صمد ربانی مسؤول انجمن کارگران ساختمانی ساری درباره مرگ این کارگر ساختمانی گفت: جعفر ولی‌پور جزو کارگران بیمه‌شده ساختمانی شهرستان ساری نبوده است.

وی با اشاره به اینکه حساسیت نسبت به علت مرگ کارگران ساختمانی برای این مجموعه داری اهمیت است، افزود: موضوع از طریق بازرسان اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتایج آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

همچنین در برخی خبرهای غیررسمی اعلام شده بود که فرد فوت شده جز پرسنل شهرداری ساری بوده است که اطلاعیه تسلیت منتشر شده از سوی علی‌اکبر ذلیکانی عضو شورای شهر ساری تا حدودی بر این موضوع صحه گذاشته است.

آیا کارگر شهرداری ساری هنگام کار روی ساختمان شخصی مسئولان شهرداری سقوط کرد؟

 

این عضو شورای شهر ساری در لابه‌لای پیام تسلیت خواستار پیگیری علت بروز این حادثه از سوی شهرداری ساری شده است.

در باقی مطالب منتشرشده از سوی ذلیکانی نسبت به برخورد با مسبب این حادثه‌دیدگان نیز صحبت به میان آورد و حتی بحث سوء استفاده از جایگاه شغلی هم در این اطلاعیه مطالبی مطرح شده است.

واکنش رئیس خدمات شهری منطقه دو شهرداری ساری

اما محسن محمودی رئیس اداره خدمات شهری منطقه دو  شهرداری ساری مسؤول مستقیم این کارگر شهرداری ساری در تشریح این حادثه اظهار کرد: وی در بخش خدمات شهری اقدامات فنی و جوشکاری انجام می‌داد.

وی با اعلام اینکه فرد فوت‌شده مانند بقیه پرسنل شهرداری ساری در ساعت اداری در محل کار رفت و آمد کرده است، گفت: بنده خودم ساختمانی ندارم که بالای آن ساخت و ساز انجام شود، این ساختمانی که حادثه اتفاق افتاده است، مربوط به بردارم بوده هر چند واحد مسکونی بنده زیر ساختمانی که در آن حادثه اتفاق افتاده قرار دارد.

محمودی یادآور شد: هفت سال در این واحد مسکونی زندگی می‌کنم و دو برادر دیگرم در این واحد مشغول تکمیل واحد خویش هستند.

وی اضافه کرد: به جهت تکمیل این پروژه به یکی از دوستانم سپردم که نسبت به انتقال بالابر به واحد در حال ساخت اقدام کند، این دوست ما با این این کارگر فوت شده بدون اطلاع بنده هماهنگی انجام داده که نسبت به انتقال بالابر اقدام کند.

رئیس اداره خدمات شهری منطقه دو شهرداری ساری یادآور شد: بالابر توسط ولی‌پور و دوست ما برای اقدامات ساخت و ساز منتقل شده بود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا همه این اقدامات بعد از ظهر انجام می‌شد، تأکید کرد: بله، شما می‌توانید صحت و سقم ماجرا را جست‌وجو کنید.

محمودی ادامه داد: پس از اتمام کار بالابر با دوستم تماس گرفتم که نسبت به انتقال بالابر اقدام کند.

وی با اعلام اینکه کارگر فوت‌شده در غیر ساعت کاری و برای تأمین معاش خویش اقدامات جوشکاری و فنی انجام می‌داد، افزود: به‌دلیل تخصص فنی دوست ما با کارگر فوت‌شده هماهنگی انجام می‌دهد که نسبت به انتقال بالابر اقدام کنند و بنده را هم در جریان موضوع انتقال بالابر قرار دادند، بر اساس هماهنگی انجام‌شده برنامه گذاشتند که بعد از ظهر چهارشنبه نسبت به انتقال بالابر اقدام کنند که بنا به دلایلی که به ما نگفتند در این روز انجام نشد.

رئیس اداره  خدمات شهری منطقه دو  شهرداری ساری اضافه کرد: صبح روز حادثه حدود ساعت ۸ صبح با بنده تماس گرفتند که برادرت از ساختمان سقوط کرده و حتی خبر فوتش را هم به بنده دادند.

وی خاطرنشان کرد: پس از حضور در محل حادثه متوجه شدم که فرد فوت‌شده برادرم نیست، غیر از فرد فوت‌شده دو کارگر ساختمانی دیگر مشغول کار بودند و حتی زمان حضور در محل حادثه هم متوجه حضور مرحوم جعفر ولی‌پور نشدم، پس از بلند کردن فرد حادثه‌دیده برای انتقال به بیمارستان توسط اورژانس در جریان حضور همکارم در شهرداری قرار گرفتم.

محمودی با اعلام اینکه برای بررسی  بیشتر پرسیدم که چه کسی با ولی‌پور برای انتقال بالابر هماهنگ کرده است، اصلاً این آقا در ساعت اداری اینجا چه کار می‌کند، بیان کرد: آن‌طور که مشخص شد، ولی‌پور روز پنج‌شنبه را برای اینکه با خانواده به منطقه چهاردانگه برود، از شهرداری مرخصی می‌گیرد تا به همراه خانواده به ییلاق برود، برابر هماهنگی از قبل انجام داده با دوست مشترک ما برنامه‌ریزی کردند که پس از انتقال بالابر، به بقیه اموراتش برسد.

رئیس اداره خدمات شهری منطقه دو شهرداری ساری با اعلام اینکه در مدت چهار سال هیچ‌وقت نسبت به به‌کارگیری پرسنل شهرداری در ساعت کار و غیرکاری و امور شخصی اقدام نکردم، اضافه کرد: سؤالم از افرادی است که چرا بدون تحقیق مطالبی را مطرح می‌کنند که زمینه ایجاد التهاب و تنش را فراهم می‌کند، وقتی فردی برای امورات زندگی خویش مجبور به کار در بعد از ظهرها هست و صبح روز حادثه هم مرخصی می‌گیرد که بنده در جریان قرار ندارم، من چه نقشی در این حادثه می‌توانم داشته باشم که برخی‌ها به‌راحتی بحث سوء استفاده از عنوان شغلی را مطرح می‌کنند، من اصلاً در جریان حضور این بنده خدا در ساختمان در حال ساخت برادرم نبودم.

 

 

 

.

  • منبع خبر : فارس