مدیرکل صمت مازندران با اعلام اینکه مازندگاز نکا تا مدت‌های تعطیل بوده تا شروع به کار مجدد نیاز به زمان دارد، افزود: جذب نیرو در برنامه کاری مدیران این مجموعه قرار دار

شرق پرس : صبح روز هشتم آذرماه سال جاری یک واحد تولیدی تجهیزات و لوازم آشپزخانه که حدود ۱۱ سال وقفه در تولید افتتاح شد.

 شرکت تولیدی صنعتی مازندگاز از شرکت‌های قدیمی با قدمت بیش از ۱۰ ساله در شهرستان نکا است که با تولید گاز و آبگرمکن به شهرت رسید اما در سال‌های اخیر عدم نقدینگی موجب شد تا این کارخانه به حالت تعطیلی درآمده و حدود ۱۰۰ کارگر این کارخانه و شرکت تولیدی بیکار شدند.

مراسم افتتاحیه این شرکت با حضور وزیرصمت و استاندار مازندران و جمعی از مسؤولان استان برگزار شده بود.

خبر بسیار خوشایند و خوشحال کننده در اوج تحریم‌ها و فشارها واحد تولیدی مجموعه راه‌اندازی می‌شود که براساس اعلام در روز افتتاحیه قرار است ۴۰۰ نفر مشغول کار شوند.

پس از برگزاری مراسم افتتاحیه خبرهای مبنی بر عدم فعالیت مجدد این مجموعه تولیدی به گوش رسیده است.

خبرنگار فارس به صورت میدانی از محل واحد تولیدی بازدید کرد،که ظاهرا در نگاه اول کارخانه تعطیل بود و هنوز رفت و آمد کارگرها و روند تولید شکل عادی نداشت، چند کارگر ساختمانی بیرون از محوطه مشغول به کار بودند…

پرسش درباره اینکه این کارخانه فعالیت دارد یا خیر اولین سوالی بود که باید در ابتدا به جواب آن می‌رسیدیم، به سراغ دفتر کارخانه  که می‌رویم با خانمی که ظاهرا منشی شرکت است مواجه  می‌شویم می‌گوید پاسخگوی سوالات شما مدیرعامل این کارخانه است…

مدیر این مجموعه با سرعت خود را به دفتر کار می‌رساند و مخاطب سوالات فارس می‌شود؛ دل پر دردی از مشکلاتی که طی این ۱۱ سال برایش ایجاد شد، دارد و سعی می‌کند آن را در کلام ادا کند و حتی از هاله‌های اشک در چشمانش حلقه بسته دید و هم در بغضی که در گلو دارد…

محمد صادقی از تلاش‌های مدیرکل فعلی صمت مازندران که زمینه‌ای ایجاد کرد تا این واحد تولیدی به سرانجام برسد، مطالبی را مطرح کرد و از علاقمندی خویش برای توسعه کار و تلاش و محصولات تولیدی صحبت به میان آورد.

با صحبت‌‌های این تولیدکننده به سراغ مدیرکل صمت مازندران درباره مشکل ایجاد شده برای این واحد تولیدی رفتیم که حسینقلی قوانلو در این زمینه با بیان اینکه بعد از افتتاحیه خودم از مجموعه بازدید کردم، گفت: شرکت به مدت ۱۰ سال متوقف بوده و با توجه به مشکلاتی که با شرکت شهرک‌ها و مسؤولان آن داشتند، مجددا پروانه صادر شد و بعد از ۱۰ سال این مجموعه فعالیتش را از سر گرفته است.

شرکت به مدت ۱۰ سال متوقف بوده و با توجه به مشکلاتی که با شرکت شهرک‌ها و مسؤولان آن داشتند، مجددا پروانه صادر شد و بعد از ۱۰ سال این مجموعه فعالیتش را از سر گرفته است.

وی یادآور شد: در روز افتتاحیه نیروهای کار را از دیگر مجموعه برای زمان حضور وزیر صمت انتقال دادند، وقتی ما پروانه فعالیت به مجموعه‌ای می‌دهیم قرار نیست که سریع شروع به کار کند، این شرکت در یک‌ماه آینده فعال‌تر از حال حاضر می‌شود.

مدیرکل صمت مازندران با اعلام اینکه این مجموعه تولیدی تا مدت‌های تعطیل بوده تا شروع به کار مجدد نیاز به زمان دارد، افزود: جذب نیرو در برنامه کاری مدیران این مجموعه قرار دارد، در  چندین نمایشگاه بین‌المللی حضور پیدا کرده و به دنبال معرفی برند خویش است.

 قوانلو تاکید کرد: بنده قول می‌دهم که شرکت صادکو آینده است.

بیان دلایلی خواب یک کارخانه بیشتر از یک دهه

دلیل تاخیر در فعالیت بیش از ۱۰ ساله این شرکت یکی از دغدغه‌های بود که از قوانلو پرسیدم، پاسخ داد: اختلاف‌نظرهای بابت واگذاری زمین وجود داشته از طرفی مدیر این مجموعه از این دست افرادی بود که به دنبال حق قانونی خویش بوده و اعلام کرد که تا زمانی که حقش را نگیرد حاضر به فعالیت این مجموعه نبوده است.

وی با اعلام اینکه مدیر این مجموعه تسهیلات خاصی هم درخواست نکرده است، افزود: سه قطعه زمین به صورت تفکیکی دریافت کرده و تجمیع شده و خودش به دنبال تفکیک بوده و برای هزینه تکفیک شرکت شهرک‌های مبلغی را درخواست کرده بود و یکی از اختلاف این بوده است که شرکت شهرک‌ها به مدیر این مجموعه پروانه ساختمانی نمی‌داده و تا این پروانه را در اختیار نداشت نمی‌توانستیم پروانه بهره‌برداری دریافت کند ما از اختیارات خودمان استفاده کردیم بدون پروانه ساخت پروانه بهره‌برداری دادیم با دستور سازمان صمت می‌تواند شروع به کار کند.

قوانلو بیان کرد: صدور پروانه بهره‌برداری با سفر وزیر صمت همزمان شده بود با توجه به اینکه خبر خوشی برای منطقه بوده است و یکی از کارآفرین نمونه بوده از وزیر صمت درخواست کردیم که به صورت نمادین افتتاح کند و اصلا نگران نباشید که نیروها مستقر می‌شوند و متناسب با ظرفیتش فعالیت خویش را از سر می‌گیرد.

وی در پایان اضافه کرد: هفته پیش که بنده حضور پیدا کردم بخشی از مجموعه در حال کار بوده در سایر بخش‌ها هم با ظرفیت محدود در حال فعالیت است و در مجموع ۴۰ نفر مشغول کار هستند، ظرفیت این کارخانه در پیک ۴۰۰ نفر است.