قرار بود امیر قلعه نویی برای همیشه از حضور در فوتبال محروم شود؛ در واقع محرومیتی مادام‌العمر که در نهایت رئیس فدراسیون فوتبال با پادرمیانی مانع از این محرومیت شد

شرق پرس : امیر قلعه‌نویی، سرمربی کنونی گل‌گهر سیرجان و پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر ایران، روز گذشته نقره‌داغ شد؛ فدراسیون فوتبال ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد او به مدت سه ماه از انجام امور فوتبالی محروم است و علاوه بر این مورد باید مبلغ سیصد میلیون تومان هم جریمه بدهد.

محرومیت قلعه‌نویی آن‌هم به این سنگینی در حالی اعلام شده که یکی از سریع‌ترین حکم‌های تاریخ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال محسوب می‌شود. با وجود آنکه این محرومیت مربوط به حوزه فوتبال تلقی می‌شود، به نظر می‌رسد امیر قلعه‌نویی به‌ دلیل حرف‌هایی که پس از بازی با استقلال در نیمه‌نهایی جام حذفی به زبان آورده، چنین مشمول جریمه شده است.

قلعه‌نویی که از شکست تیمش در آن بازی حسابی ناراحت بود و اشتباه داوری را دلیل اصلی حذف گل‌گهر توصیف می‌کرد، حرف‌های دوپهلویی در گفت‌وگوی کوتاه تلویزیونی به زبان آورد که بسیاری را بر آن داشت تا این‌طور تفسیر کنند که صحبت‌های این مربی اشاره‌ای به اوضاع سیاسی ایران دارد. «شما یک مرجعی را بگویید که ما از این ظلم به آن پناه ببریم. ما گفته بودیم عدالت می‌خواهیم. اگر پنالتی اول پنالتی بود، من هرچه نماز خواندم و کار خیر کردم، می‌گویم تقدیم به آقای کاظمی! بس است دیگر، به خدا بس است، به همه مقدسات بس است.

ما که ادعای مسائل اعتقادی داریم، در این ۴۰ سال تنها چیزی که ندیدیم عدالت است. فقط ظلم بوده و ظلم بوده و ظلم! نمونه‌اش را هم در فوتبال می‌بینیم». صحبت‌های امیر قلعه‌نویی بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت، به‌طوری‌که فدراسیون فوتبال خیلی سریع با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد از این به بعد کسی حق ندارد کنار زمین فوتبال از بازیکن یا مربی دیگری مصاحبه بگیرد! اما به غیر از این مورد پای بسیج ورزشکاران هم به میان آمد و آنها هم بیانیه‌ای نسبتا تند علیه امیر قلعه‌نویی صادر کرده و از او خواستند بابت حرف‌هایی که زده سریع عذرخواهی کند.

کمیته انضباطی نیز تشکیل جلسه داد و در نهایت امیر قلعه نویی را به مدت سه ماه از حضور در فوتبال محروم کرد.

البته باتوجه به اینکه مسابقات لیگ برتر از تاریخ ۷ مهرماه آغاز خواهد شد عملا محرومیت قلعه نویی تا آن زمان تمام خواهد شد.

اما یکی از نکاتی که گفتنش خالی از لطف نیست این که در ابتدا باتوجه به اظهارات تند قلعه نویی نسبت به مسایل غیرفوتبالی، شنیده ها حاکی از آن است که قرار بود امیر قلعه نویی برای همیشه از حضور در فوتبال محروم شود؛ در واقع محرومیتی مادام‌العمر که در نهایت رئیس فدراسیون فوتبال با پادرمیانی مانع از محرومیت «همیشگی» قلعه نویی از فوتبال می شود.