رییس جمهور روحانی باید توجه کند امروز سال 92 نیست که او تازه به قدرت رسیده باشد. امروز سال 96 است. 4 سال از حضور او در قدرت گذشته است و بسیاری از مردم انتظار دارند او بعد از این مدت شعارهای خود را به مرحله عمل نزدیک کند یا درباره موانع با مردم سخن بگوید.

آیا روحانی پای وعده های خود ایستاده است؟

 

سخنان رییس جمهور روحانی در سیستان و بلوچستان به گونه‌ای بود که به نظر می‌رسید او کمی دلگیر است. دلگیر از انتقادهایی که او را متهم می‌کند که به برخی شعارهایش عمل نکرده است.

 

شرق پرس: روحانی می‌‎گوید: ” باید به هر آنچه که وعده داده‌ایم، عمل کنیم. اینکه گفته می‌شود، روحانی دیروز به رأی مردم احتیاج داشت و امروز دیگر احتیاج ندارد، حتماً سخن ناروایی است. روحانی هر روز به رأی فرد فرد مردم ایران احتیاج دارد. پای وعده‌های خود ایستاده‌ام و عقب‌نشینی نکرده و نخواهم کرد و در این راه از هیچ کس هراسی ندارم و راه ملت ایران را که راه جمهوری اسلامی است با قوت ادامه خواهم داد.”

 

«شیخ دیپلمات» با این سخنان می‌خواهد نشان دهد پای وعده‌های خود با مردم ایستاده است.

 

در این میان اما باید نکته‌ای را به رییس جمهور روحانی گوشزد کنیم. این که رای دهندگان به روحانی و بسیاری از حامیان او می‌گویند روحانی به برخی وعده‌های خود عمل نکرده یا لحن خود را تغییر داده  به خاطر این است که هنوز  تحقق این وعده‌های رییس جمهور را در میدان عمل ندیده‌اند.

 

رییس جمهور روحانی باید توجه کند امروز سال ۹۲ نیست که او تازه به قدرت رسیده باشد. امروز سال ۹۶ است. ۴ سال از حضور او در قدرت گذشته است و بسیاری از مردم انتظار دارند او بعد از این مدت شعارهای خود را به مرحله عمل نزدیک کند یا درباره موانع با مردم سخن بگوید.

 

همه ما می‌دانیم روحانی چه مشکلاتی در اداره کشور دارد. همه ما می‌دانیم او امروز با دیوانگانی همچون ترامپ در آمریکا روبرو است. او امروز با منطقه پرآشوب خاورمیانه سرکار دارد. منطقه‌ای که سعودی‌ها سودای خلافت در آن دارند.

 

ما تمام این مشکلات را درک می‌کنیم و می‌دانیم با این مشکلات ریاست کشور سخت و طاقت فرساست. اما روحانی هم باید به مردم حق بدهد. مردم سال‌هاست بسیار شنیده‌اند و انتظار دارند کسی بیاید و عمل کند.

 

مردم در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم پای کار آمدند. با تمام وجود به روحانی رای دادند تا کشور به سرمنزل مقصود برسد.

 

اگر روحانی به برخی شعارهای خود به ویژه در زمینه‌های مدنی و فرهنگی عمل کرده بود احتیاج نبود امروز از پایبندی به وعده‌ها بگوید. به قول سعدی در گلستان «مشک آنست که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید»

 

در ماجرای برجام، مردم تلاش‌های روحانی و تیم مذاکره کننده هسته‌ای را دیدند. به خاطر همین به آنها اعتماد کردند و در انتخابات بازهم به برجام رای مثبت دادند. اگر دیگر شعارهای روحانی هم مانند برجام در معرض دید مردم بود و جامعه ایرانی می‌دید، روحانی با تمام توان در صحنه ایستاده است تا شعارهای خود را محقق کند، قطعا تا آخر پای او می‎‌ایستند.

 

ما بازهم صبر می‌کنیم تا بالاخره زمان تحقق وعده‌های روحانی فرا برسد. چون به رایی که دادیم ایمان داریم و می‌دانیم با صندوق‌های رای کشور را ساخت.

 

 

 

 

 

 

عصرایران