حجت الاسلام علوی در جمع راهپیمایان روز قدس مرکز استان گفت : اسلام اجازه زیرپا له کردن انسان های مستضعف را نمی دهد و بر مبنای رسالتی اسلامی دفاع از مظلومان ادامه دارد

شرق پرس: حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی افزود: رژیم صهیونیستی می‌خواست بین کشورهای اسلامی در آسیا و آفریقا فاصله بیندازد و حکومت آنها حکومتی ضداسلامی بوده است تا ملت‌های مسلمان را از یکدیگر دور کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز روزه‌داران مسلمان سراسر کشور، مشت را در برابر رژیمی گره کرده‌اند که پیدایش و به وجود آمدنش نامشروع بوده و ادامه آن نامشروع‌تر است، افزود: به وجود آمدن رژیم صهیونیستی براساس ایده ای پوچ بوده است و نباید ادامه پیدا می‌کرد؛ اساس حضور آنها در فلسطین اشغالی باطل است.

وزیر اطلاعات گفت : رژیم صهیونیستی براساس توطئه انگلیسی خبیثانه شکل گرفت چون قرار بود در آمریکای لاتین شکل بگیرد اما فلسطین را انتخاب کردند تا ملت‌های مسلمان را از یکدیگر دور کنند.

وی با اشاره به اینکه از نظر اسلام و جمهوری اسلامی؛ ادامه وجود رژیم صهیونیستی نامشروع‌تر است، گفت: چون آنها فقط به دنبال ظلم و جنایت هستند.

وزیر اطلاعات ، با اشاره به نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز قدس گفت:راهپیمایی در راه آزادی فلسطین، حمایت از مشی آزادیخواهانه اسلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به ایجاد حکومت غیراسلامی در گلوگاه دو قاره آمریکا و اسرائیل افزود:ادامه موجودیت اسرائیل با ظلم و خونریزی و ضایع کردن حقوق مردم فلسطین همراه بوده است.

وی گفت :کشتار مردم فلسطین،ادامه جنایات در شهرها و روستاها ، آوارگی مردم فلسطین ، جنگ و خونریزی و ترور شخصیت جنبش های فعال اسلامی  بر مبنای مبارزه با اسلام و مسلمین ادامه یافت.

وزیر اطلاعات  با تاکید بر بی اعتنایی رژیم غاصب صهیونیستی به قطعنامه های جهانی و دست نکشیدن از شهرک سازی ها گفت:با همه این تفاسیر رژیم غاصب صهیونیست بر جریان سازی در منطقه ادامه می دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی گفت :بی اعتنایی به  کنوانسیون حقوق آوارگان جنگی، نقض بیش از ۷۰ قطعنامه در خصوص فلسطین و سرزمین های اشغالی، حاصل عملکرد قدرت های مدعی حامی دموکراسی جهان است.

وی با اشاره به جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی افزود: اسرائیل سند آشکار ادعاهای پوشالی غرب است و نشان می دهد مبارزه با تروریسم و بحث حقوق بشر برای کشورهایی است که اهل سازش نیستند.

وزیر اطلاعات  افزود:امروز پیروزی جبهه مقاومت با اراده مردم مبارز محقق می شود و مردم به باور رسیده اند با مقاومت می توانند با حضور حزب الله و انتفاضه در فلسطین  حماسه پیروزی بیافرینند.

وی تصریح کرد:اسراییلی ها به عنوان مقابله با اسلام و پنجه در پنجه اسلام درانداختن به مسئله فلسطین نگاه کردند و آرزوی از نیل تا فرات این رژیم با مقاومت جنبش های فلسطینی به آرزویی پوشالی بدل شد.

وزیر اطلاعات با اشاره به سخنان کینه توزانه موشه دایان در انتقام فتح خیبر گفت : این سخنان نشان می دهد نگاه اسرائیل درواقع اعلام تقابل با اسلام و مسلمانان است.

وی همچنین گفت: اسلام اجازه زیرپا له کردن انسان های مستضعف را نمی دهد و بر مبنای رسالتی اسلامی دفاع از مظلومان ادامه دارد.

به گفته وزیر اطلاعات بیش از ۷۰ قطعنامه سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی صادر شد اما این رژیم غاصب به همه این ها  بی اعتنا است و غربی ها نه تنها آنها را محاکمه نمی کنند بلکه جنایت های رژیم صهیونیستی را تئوریزه می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تصریح کرد: ۱۵۰ هزار خانواده یهودی را در خانه اوارگان فلسطینی جای دادند و از سوی دیگر جوخه های ترور و ارعاب درست کردند تا فلسطینی هایی که حاضر به ترک خانه های خود نبودند را به شهادت برسانند. با تجاوزهای پی درپی به کشورهای دیگر و بی اعتنایی به قطع نامه های سازمان ملل و محاصره غزه به دموکراسی غربی ها نیز پوزخند زدند.

وی با بیان اینکه زمانی که امام راحل(ره) روز جهانی قدس را اعلام کرد هم فلسطین و هم جمهوری اسلامی ایران تنها بودند، افزود: همه کشورهای عربی آن روزها خود را در برابر این رژیم در موضع ضعف قرار داده بودند و رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا در منطقه یکه تازی می کرد.

چهل سال پس از برگزاری این راهپیمایی حالا فقط ملت ایران نیست که راهپیمایی می کند بلکه در ۵ قاره حتی یهودی های مخالف با صهیونیست در راهپیمایی شرکت می کنند و اشغالگری این رژیم را محکوم می کنند.

وزیر اطلاعات  گفت: حالا شخصیت فلسطین ها بازسازی شده و می دانند که می توانند ننگ شکست را بر پیشانی رژیم صهیونیستی بنشانند که نشانه آن حضور قدرتمندانه حزب الله و حماس است که آرزوی نیل تا فرات اسراییل را ناکام کردند. فلاخون و سنگ فلسطینی ها اکنون تبدیل به موشک شده است و ملت های منطقه نیز بیدار شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی افزود: همه آنهایی که دست در دست رژیم صهیونیستی گذاشتند توسط مردم خودشان سیلی خواهند خورد و اینها از اثرات راهپیمایی روز قدس است. هر زمانی که احساس می کنند در حال شکست خوردن از حزب الله ، مردم لبنان و فلسطین هستند حرف از صلح و مذاکره می زنند و مذاکره اسلو و کمپ دیوید، تلاش خودشان برای نجات خودشان بود اما اسراییل غیر از زبان زور، زبان دیگری نمی فهد.

 

 

 

 

 

mazandaran.iribnews