اعلام شدن تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و برخی شرکت ها و ادارات کشور موجب هجوم تعداد زیادی از مسافران و گردشگران به استان های شمالی شد که متاسفانه نتیجه آن افزایش دو برابری آمار ابتلا شدگان مردم مازندران به ویروس کرونا بود

شرق پرس : کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت و درمان روز شنیه ۱۷ اسفند در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به بهبود یک‌ هزار و ۶۶۹ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا گفت: متأسفانه رشد شیوع ویروس کرونا در کشور روند صعودی دارد و از روز گذشته تاکنون یک هزار و ۷۶ مورد دیگر به مبتلایان این ویروس افزوده شده است.

وی افزود: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ نفر دیگر از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند که در مجموع و از روز شیوع ویروس کرونا در کشور تا به امروز ۱۴۵ نفر در کشور فوت کرده‌اند.

جهانپور ادامه داد: تاکنون ۵ هزار و ۸۲۳ نفر از هموطنان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

اما تاسف آور اینکه در حالیکه آمار ابتلا به این بیماری در سه استان نخست درگیر با کرونا از جمله تهران از ۱۳۵۲ نفر به ۱۵۳۹ مورد، در قم از ۳۸۶ مورد به ۶۶۸ مورد و در گیلان از ۳۳۳ نفر به ۴۹۴ نفر رسیده بود، استان مازندران که تا روز قبل با ۳۰۱ مورد ابتلا در جایگاه هفتم استان های کشور قرار داشت در آمار شنبه با ابتلای ۳۰۵ فرد جدید به ۶۰۶ مورد ابتلا به کرونا رسید که موجب تعجب همگان قرار گرفت.

آمار‌های جدید ابتلا به کرونا در مازندران سبب شد مازندران از جایگاه هفتم ابتلا به کرونا در کشور امروز پس از قم و تهران به جایگاه سوم برسد.

 

این در حالیست که اعلام شدن تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و برخی شرکت ها و ادارات کشور موجب گسیل بسیاری از هموطنان به استان مازندران شد، و هشدارها و ممنوعیت ها هم نتوانست جلوی بسیاری از این مسافران را بگیرد و نتیجه آن شد که احتمالا باید روزهای آینده هم شاهد اخبار ناگوار دیگری از ابتلا و جان باختن مردم مازندران باشیم.

 

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، آمار مبتلایان به ویروس کرونا از ابتدای شیوع در کشور به تفکیک استان‌ها به این شرح است:

 

تهران= ۱۵۳۹
قم= ۶۶۸
گیلان= ۴۹۴
اصفهان= ۴۸۴
البرز= ۳۰۵
مازندران= ۶۰۶
مرکزی= ۲۶۵
قزوین= ۱۷۸
سمنان= ۱۳۸
گلستان= ۱۶۲
خراسان رضوی= ۱۳۵
فارس= ۹۵
لرستان= ۱۰۷
آذربایجان شرقی= ۷۷
خوزستان= ۶۴
یزد= ۸۱
زنجان= ۵۲
کردستان= ۴۴
اردبیل= ۴۱
کرمانشاه= ۳۱
کرمان= ۴۰
همدان= ۳۴
سیستان و بلوچستان= ۳۴
هرمزگان= ۳۰
خراسان جنوبی= ۱۸
خراسان شمالی= ۲۳
چهارمحال و بختیاری= ۱۶
ایلام= ۱۵
آذربایجان غربی= ۳۳
کهگیلویه و بویراحمد= ۶
بوشهر= ۸