تمامی نهادهای امدادی از جمله 58 شهرداری ، جمعیت هلال احمر ، اورژانس ، راهداری و دیگر نهادهای خدمات رسان استان مازندران بدلیل بارندگی ها در آماده باش هستند

به گزارش شرق پرس اداره کل هواشناسی مازندران با انتشار اخطاریه ای در خصوص تشدید بارندگی های در استان برای امروز هشدار داد .
پیش بینی های هواشناسی مازندران نشان می دهد که از عصر امروز دوشنبه با شدت گرفتن بارندگی، آبگرفتگی معابر و خیابان و سیلاب در مناطق کوهپایه ای دور از انتظار نیست .
مدیرکل مدیریت بحران مازندران در این باره به ایرنا گفت: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر ورود و تقویت جریان بارشی، علاوه بر تشدید بارش ها، کاهش دما در نقاط پایین دست و کوهپایه ای رخ می دهد و به همین دلیل تمامی نهادهای امدادی استان به حالت آماده باش در آمدند .
علی اصغر احمدی افزود: تمامی نهادهای امدادی از جمله ۵۸ شهرداری ، جمعیت هلال احمر ، اورژانس ، راهداری و دیگر نهادهای خدمات رسان تا صبح فردا در حالت آماده باش هستند.
وی گفت: بارش های رگباری تابستانی همواره خطرآفرین و دردسرساز است چرا که این بارش ها منجر به سیلاب و جاری شدن آبها در مسیرها بویژه مناطق کوهپایه ای می شود .
مدیر کل بحران مازندران با اشاره به اینکه براساس اعلام هواشناسی شدت بارندگی ها برای امروز ، دوشنبه است ، گفت : سوابق خسارت های سیل در استان نشان می دهد مناطق کوهستانی غرب از جمله دو هزار و سه هزار ، چهاردانگه ساری و سوادکوه از جمله مناطق با حساسیت ویژه به شمار می روند .
بر اساس اعلام هواشناسی در ۲۴ ساعت اخیر بیشترین بارندگی در نوشهر به میزان ۱۹ میلی متر و میاندورود به ۱۷ میلی متر گزارش شده است .
هواشناسی همچنین هوای مازندران را برای روز عید قربان نیمه ابری گزارش کرد .
هم اکنون هوای مازندران نیمه ابری تا ابری است .