جمع شدنی که می‌شود پیش‌بینی کرد که انتخابات مجلس دهم شاه بیت غزل آن باشد. از جبهه پایداری گرفته تا حزب اعتماد ملی برای ماه رمضان خود برنامه دارند، هیچ هم بعید نیست که در روزهای آینده بر تعداد گروه‌هایی که برای سفره‌های افطاری سیاسی برنامه‌ریزی کرده‌اند، افزوده شود.   شرق پرس: ماه رمضان […]

 

جمع شدنی که می‌شود پیش‌بینی کرد که انتخابات مجلس دهم شاه بیت غزل آن باشد. از جبهه پایداری گرفته تا حزب اعتماد ملی برای ماه رمضان خود برنامه دارند، هیچ هم بعید نیست که در روزهای آینده بر تعداد گروه‌هایی که برای سفره‌های افطاری سیاسی برنامه‌ریزی کرده‌اند، افزوده شود.

 

شرق پرس: ماه رمضان و سفره‌های افطاری و داغ شدن بازار مهمانی‌های سیاسی؛ این حکایت تقریبا در هر ماه رمضان تکرار می‌شود. ماهی که از سال گذشته و بعد از چهار سال دوباره سفره افطاری‌های سیاسی اصلاح‌طلبان هم پهن شد.

حالا باز هم در آستانه ماه رمضان خیلی‌ها منتظر همین سفره‌های افطار سیاسی هستند. انتظاری که چندان هم بیراه نیست. همین دیروز از چهار گروه سیاسی خبر رسید که دنبال جمع شدن دور هم هستند.

جمع شدنی که می‌شود پیش‌بینی کرد که انتخابات مجلس دهم شاه بیت غزل آن باشد. از جبهه پایداری گرفته تا حزب اعتماد ملی برای ماه رمضان خود برنامه دارند، هیچ هم بعید نیست که در روزهای آینده بر تعداد گروه‌هایی که برای سفره‌های افطاری سیاسی برنامه‌ریزی کرده‌اند، افزوده شود.

جبهه پایداری برای ماه آینده خود برنامه‌ریزی کرده است، دبیرکل این مجموعه گفته که مجموع عمومی این تشکل مرداد ماه برگزار می‌شود. آن هم در شرایطی که کمیته‌های جبهه پایداری و به ویژه کمیته فرهنگی به صورت منسجمی فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه هر هفته جلسات جبهه پایداری تشکیل می‌شود و ما به صورت ماهانه با فقهای جبهه دیدار داریم، تاکید کرد: «ما می‌خواهیم کارمان طبق روال پیش رود اما این امر بستگی به هماهنگی‌ها و نظر اعضا دارد».

وی همچنین از برگزاری مجمع عمومی این جبهه طبق آیین‌نامه جبهه خبر داد و خاطرنشان کرد: «ما باید طبق ضابطه مجمع عمومی داشته باشیم چرا که در حال حاضر حدود دو سال از فعالیت‌مان می‌گذرد از این رو باید مجمع عمومی و انتخابات جدید در جبهه برگزار شود.» این همه در شرایطی است که جبهه پایداری در آستانه سال دوم فعالیت خود تازه درخواست اخذ مجوزش را به وزارت کشور ارائه داده است.

رقبای اصولگرای جبهه پایداری هم در ماه رمضان فعال هستند. جبهه پیروان هرچند همایش خود را به بعد از ماه رمضان موکول کرده اما باز هم فرصت سفره‌های افطاری را از دست نداده است. قرار است در ماه رمضان جلسات افطاری تشکل‌های عضو جبهه پیروان به طور مکرر برگزار شود تا پیش‌زمینه مناسب برای همایش بزرگ جبهه پیروان را ایجاد کند.

محسن کوهکن، نایب‌رییس جبهه پیروان ضمن بیان این خبرها با اشاره به اینکه این هفته هیات رییسه جبهه پیروان با هیچ‌یک از تشکل‌ها دیدار نداشت، درباره دیدار با جامعتین گفت: «این دیدار در حال حاضر با توجه به وضعیت آیت‌الله مهدوی‌کنی به تعویق افتاده است.» نایب‌رییس جبهه پیروان همچنین تاکید کرده: «در حال حاضر در جلسات جبهه پیروان بحثی در خصوص انتخابات آینده صورت نگرفته است.»

جبهه اصولگرایان اصلاح‌طلب هم افطاری‌های ما، رمضان را بهترین فرصت برای ترمیم شورای مرکزی خود دیده تا بدین‌ترتیب تلاش خود را برای ترمیم این مجموعه تا پایان تیرماه شروع کند. دبیرکل جبهه اصولگرایان اصلاح‌طلب ضمن اعلام این خبر گفت: «مشکلات اقتصادی برای فعالیت جبهه در حال برطرف شدن است».

سیدعلی سیدی‌رکنی، دبیرکل جبهه اصولگرایان اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به آخرین فعالیت‌های جبهه متبوعش اظهار داشت: «قرار است شورای مرکزی جبهه تا پایان تیرماه ترمیم شود تا فعالیت‌های سیاسی و حزبی را با انسجام بیشتری پیگیری کنیم.»

وی اضافه کرد: «در طول یک‌سال گذشته مشکلات اقتصادی تا حدودی روند فعالیت‌های ما را تحت تاثیر قرار داد اما این مشکلات در حال برطرف شدن است و سعی می‌کنیم حضوری قوی برای انتخابات مجلس سال آینده داشته باشیم تا دچار ضعف‌های گذشته که باعث کمرنگ شدن تاثیرگذاری جبهه شد، نشویم.»

از جمع اصلاح‌طلبان هم تا حالا حزب اعتماد ملی برنامه افطاری سیاسی خود را مشخص کرده است. عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی از برگزاری جلسات حزب اعتماد ملی برای آغاز و انسجام فعالیت‌های این حزب در تابستان ?? خبر داده است.

محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با فارس گفت: «حزب دو همایش‌های بهاره و تابستانه خود را در تابستان برگزار می‌کند که این جلسات با محوریت آغاز، از سرگیری مجدد فعالیت‌ها و انسجام حزب اعتماد ملی پس از تعلیقی که در سال ۸۸ با آن روبه‌رو شد با فاصله‌یی از یکدیگر در تابستان سال ۹۳ برگزار می‌شود.»

وی همچنین از برگزاری افطاری سیاسی اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی خبر داد و گفت: «در ماه مبارک رمضان یک جلسه را با اعضای شورای مرکزی که در تهران حضور دارند، خواهیم داشت.»

اعتماد

 

/انتهای خبر