قدیمی ترین زندانی ، زندان های مازندران که به‌دلیل عجز از پرداخت دیه در زندان بود پس از ۲۶ سال از بند‌های زندان بابل رهایی یافت

شرق پرس : رئیس زندان بابل گفت: پیام ـ گ قدیمی‌ترین زندانی استان مازندران اهل بابلسر که به‌دلیل عجز از پرداخت دیه در زندان بود پس از ۲۶ سال از بند‌های زندان بابل رهایی یافت.

ابوطالب عابدی افزود:این زندانی از تاریخ دوم شهریور سال ۱۳۷۴ به دلیل ارتکاب جرائم متعدد وارد زندان بابل شد.

عابدی با بیان اینکه نامبرده به دلیل موانع متعدد از جمله تکرار جرائم نتوانست از آزادی بهره‌مند شود، گفت: با توجه به تغییر رفتار و نیز از آنجایی که محکومیت حبس وی در تاریخ نهم شهریور سال ۱۳۹۸ به اتمام رسیده بود، ولی به‌دلیل عجز از پرداخت دیه در زندان محبوس ماند.

او افزود: پرونده اخیر این زندانی به جرم ضرب و جرح و پرداخت دیه در دادگستری استان گلستان، شهرستان گرگان در جریان بود که با پیگیری‌های به‌عمل آمده توسط مددکار اجتماعی زندان و هماهنگی‌های مکرر با رئیس دادگستری و مراجع قضایی این شهرستان و برگزاری جلسه دادرسی الکترونیکی و همچنین تقاضای اعسار مطلق برای زندانی زمینه آزادی وی را فراهم کرد.

رئیس زندان بابل در مورد این زندانی، گفت: تعدد جرائم بیش از همه مانع رهایی وی از زندان بود که با تلاش همکاران در جهت اصلاح رفتار زندانی به‌ویژه مددکار زندان که به‌صورت خاص پیگیر اعمال اعسار مطلق با عنایت به عدم بضاعت مالی زندانی از سوی مراجع قضایی شد و در نهایت موجبات آزادی وی مهیا شد.