بر اثر ازدحام انبوه جمعیت عزادار مراسم تشییع شهید سردار سلیمانی در گلزار شهدای کرمان، تعدادی از هم وطنان جان باختند

بر اثر ازدحام و تراکم انبوه جمعیت در مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی در کرمان تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان این خبر گفت: متاسفانه برابر گزارش‌هایی دریافتی به دلیل ازدحام جمعیت، تعدادی از هموطنان در حین مراسم، مجروح شده و تعدادی دیگر نیز جان خود را از دست دادند.

وی بدون اعلام شمار و آمار فوتی‌ها و مصدومان تاکید کرد: رسیدگی به مجروحان ادامه دارد و تعدادی از ایشان در محل درمان و تعدادی نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

کولیوند همچنین تاکید کرد: دکتر نمکی وزیر بهداشت شخصا در محل حضور دارند و از نزدیک امور فوریت های پزشکی را مدیریت می کنند و تحت نظارت دارند.

رئیس سازمان اورژانس کشور توضیح داد: در حال بررسی ابعاد این حادثه هستیم و به محض مشخص شدن شرایط جسمی مصدومان، اطلاعات تکمیلی از اعلام خواهد شد.

 

آمار جان باختگان به ۵۶ تن رسید

دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور درباره آمار جان باختگان و مصدومان  گفت: بر اساس آخرین اطلاعات، بر اثر ازدحام شدید جمعیت در مراسم امروز ۵۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند و شمار مصدومان ۲۱۳ تن بوده است که از این تعداد، ۶۸ تن در حال حاضر بستری هستند و مابقی مصدومان ترخیص شده‌اند.