برابر تماس تلفنی مسئول پناهگاه حیات وحش سمسکنده مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در بخشی از محدوده فاقد فنس آن پناهگاه بلافاصله ماموران مستقر در این اداره و ماموران یگان حفاظت اداره کل محیط زیست مازندران به منطقه اعزام شدند.

 

آتش سوزی در پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساری با بیان اینکه صبح امروز چهار هکتار از پناهگاه حیات وحش سمسکنده دچار حریق شده بود، گفت: با تلاش نیروهای آتش‌نشانی، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و یگان ویژه فرماندهی انتظامی ساری آتش‌سوزی به طور کامل مهار شد.

 

به گزارش شرق پرس, به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، بهرام فغانی در این باره اظهار کرد: برابر تماس تلفنی مسئول پناهگاه حیات وحش سمسکنده مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در بخشی از محدوده فاقد فنس آن پناهگاه بلافاصله ماموران مستقر در این اداره و ماموران یگان حفاظت اداره کل محیط زیست مازندران به منطقه اعزام شدند.

 

وی با بیان اینکه نیروهای اعزامی به منطقه پس از چندین ساعت با تلاش و همکاری نیروهای آتش‌نشانی ساری، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروهای یگان ویژه فرماندهی انتظامی ساری آتش‌سوزی به طور کامل مهار شد، افزود: طی بررسی‌های به عمل آمده آتش‌سوزی در عرصه‌ای به مساحت حدود چهار هکتار که صرفا برگ‌ها و شاخه‌های خشک لابه‌لای درختان بزرگ اتفاق افتاده است.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساری از همه مردم، مسافران، گردشگران و دوستداران طبیعت و محیط زیست، درخواست کرد با توجه به فصل پاییز و زمستان و برگ‌ریزان درختان جنگلی از روشن کردن آتش در حاشیه و مناطق جنگلی جدا خودداری کنند چرا که هرگونه سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی موجب خسارت جبران‌ناپذیری می‌شود.