بنا به فرموده مقام معظم رهبری امام خمینی قدس سره شریف شخصیتی آن چنان بزرگ بود که در میان بزرگان و رهبران جهان و تاریخ ، به جز انبیاء و اولیای معصومین علیهم السلام به دشواری می توان کسی را با این ابعاد و خصوصیات تصور کرد

خمینی روح الله، امام خوبی ها

 

 

شرق پرس:  نیمه خردادی دیگر از راه رسید  بیست و هفت سال از ۱۴ خرداد و ارتحال ملکوتی عبدصالح خداوند متعال حضرت آیت الله العظمی روح الله موسوی خمینی می گذرد.

 

 

مردی که با دستان خالی و با نیروی متکی به ایمان چنان شوری در جهان ایجاد کرد که قرن بیستم را باید قرن خمینی نامید. در حالیکه تمام جهان برای مبارز با استعمار و استکبار جهانی به مکاتب الحادی روی آورده بودند خمینی کبیر نور اسلام را با دیگر در دلها زنده کرد و به امام دلها تبدیل شد.

 

 

امام خمینی در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ پرچم مبارزه با استکبار و استعمار جهانی را در قالب اعتراض شدید الحن به شاه و اربابان آمریکائی اش ، با تمام قدرت آغاز کرد و با این طنین شب شکن که ای علمای اسلام من احساس خطر می کنم سکوت مرگبار را در ایران غربزده و با حاکمیت طاغوت را در هم شکست . امام روح الله با باور عمیق به اسلام ناب محمدی و تشیع راستین علوی و اعتماد به وعده الهی و بدون کوچکترین ترس و واهمه ای بر طاغوت زمان خود خروج کرد و اورا نوکر آمریکا خطاب کرد ، آمریکایی که بعد ها به عنوان شیطان بزرگ از آن یاد کرد و تمامی مستکبران جهان را به مبارزه طلبید و این همه در حالی صورت گرفت که وقتی از او پرسیدند یارانت چه کسانی هستند با دور اندیشی عجیب فرمود یاران من در خیابانها و کوچه ها در حالی بازی اند . امام روح الله برای مبارزه با طاغوت و طاغوتیان بهای سنگینی داد و با تبعید و دوری از وطن باز هم از مبارزه دست نشست بلکه قائد و مقتدایی شد برای ملتی که از ظلم و جور طاغوت به تنگ آمده بودند و همین امر او را در ادامه راهی که انتخاب کرده بود.

 

 

امام روح الله در حالی انقلاب شکوهمند اسلامی را در ایران به اصطلاح آمریکایی ها ژاندارم منطقه به پیروزی رساند که این همه را فقط و فقط لطف الهی ، وحدت کلمه و قیام شجاعانه مردم با ایمان ایران می دانست. امام روح الله با باور عمیق به نقش مردم در حالیکه کمتر دو ماه از پیروزی انقلاب نگذشته بود اولین همه پرسی بزرگ را که در تمامی انقلاب های مردمی بی سابقه است رقم زدند و پایه گذار جمهوری اسلامی ایران  نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد شدند. امام روح الله با قدرت متکی به ایمان در مقابل تمامی انحرافات و توطئه های دشمنان بخصوص آمریکا و کشورهای مستکبر جهان که به هیچ وجه نمی توانستند وجود یک کشور اسلامی را در کانون مهم ترین نقطه جهان قبول کنند اعم از توطئه تجزیه ایران ، ترور های کور گروه های انحرافی ، غائله منافقین ، حادثه انفجار هفتم تیر ، هشتم شهریور و جنگ تحمیلی مثل کوه در تمامی این توطئه ها که هر کدام از این ها می تواند به راحتی یک کشور را متلاشی نماید ایستادگی کرد و به دیگران هم وعده یاری الهی را در این راه داد. امام روح الله بعد از انقلاب کشور ایران اسلامی را در حالی رهبری می کرد که کشور درگیر جنگی نابرابر بود اما امام روح الله به محبوب قلبهای میلیون ها و میلیون ایرانی و غیر ایرانی در سراسر جهان تبدیل شده بود و این نشات گرفته از ایمان ، اعتقاد ، روحیه مبارزه ، مردمداری ، عدالت طلبی ، ظلم ستیزی ، حمایت از محرومان و مستضعفان این عبدصالح بود و اوج دلدادگی همه اقشار مردم را در روزهای وداع با امام روح الله همه ما شاهد بودیم که بزرگترین مراسم تشیع پیکر یک رهبر در جهان نام گرفت.

 

 

امام روح اله با قلبی آرام و نفسی مطمئن ازمیان ما رفت اما میراث های بزرگی را برای ملت وفادار ایران بخصوص مسئولان دیروز وامروز و نسل های بعد از خود بر جای گذاشت که برای آنکه راه آن امام برای همیشه پایدار بماند باید به آنها پای بند باشیم و با پیروزی از خلف صالح امام روح الله یعنی مقام معظم رهبری به حول و قوه الهی بتوانیم برای همیشه بر دشمنان ایران اسلامی پیروز شویم. در هر صورت امام روح اله پایه گذار انقلابی بزرگ در ایران شدند که با این انقلاب نور ایمان و اسلام را در سراسر جهان پراکنده شد و خود آغازگر نهضتهای بزرگ جهانی دیگر در گوشه و کنار جهان شد .

 

 

در بزرگی مقام والای خمینی کبیر همین بس که :

 

 

بنا به فرموده مقام معظم رهبری امام خمینی قدس سره شریف شخصیتی آن چنان بزرگ بود که در میان بزرگان و رهبران جهان و تاریخ ، به جز انبیاء و اولیای معصومین علیهم السلام به دشواری می توان کسی را با این ابعاد و خصوصیات تصور کرد. حال ما مانده ایم و رسالتی که در عمل به وصایای سیاسی الهی آن امام دلها برعهده همه ما بخصوص تمامی مسئولان از صدر تا ذیل است تا به اجرای تک تک بندهای این وصیت نامه که همه جا در دسترس می باشد به حول وقوه الهی نهضت خمینی کبیر جاودان مانده و به حکومت قائم آل محمد (ص) حضرت مهدی موعود ( عج ) اتصال یابد . انشاالله .

 

رحمان امامی-کارشناس ارشد و مدرس دانشگاه