مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران با اشاره به مقابله با زیر میزی پزشکان بعنوان اصلی ترین فعالیت مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت ، اعلام کرد: اداره کل تعزیرات حکومتی مازندران به گزارش های دریافتی مبنی بر دریافت غیر متعارف بصورت جدی برخورد خواهد کرد .

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران از جریمه ۵۵۳ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۸۰۰ ریالی پزشکان و عرضه کنندگان لوازم بهداشتی و آرایشی استان در سال جاری خبرداد.

 

 به گزارش شرق پرس, مهدی عباسی روز یکشنبه به ایرنا گفت: ۲۳۳ فقره پرونده پزشکان، بیمارستان ها، مراکز درمانی ، بهداشتی و عرضه کنندگان کالای بهداشتی ، آرایشی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به شعب بهداشتی تعزیرات حکومتی ارسال شد که با مختومه شدن ۲۲۶ فقره پرونده میزان جریمه آنها مشخص و دریافت شد.

 

وی همچنین ادامه داد : دریافت وجه اضافی ، نداشتن پروانه فعالیت و فاقد صلاحیت بودن از موارد تخلف این افراد و مجموعه ها بود .

 

مدیر کل تعزیرات حکومتی مازندران گفت: همچنین کالا و وسایل برخی از این واحدها به نفع دولت نیز ضبط شد .

 

وی با اشاره به مقابله با زیر میزی پزشکان بعنوان اصلی ترین فعالیت مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت ، اعلام کرد: اداره کل تعزیرات حکومتی مازندران به گزارش های دریافتی مبنی بر دریافت غیر متعارف بصورت جدی برخورد خواهد کرد .

 

عباسی تاکید کرد: برای مقابله با پدیده ناپسند و غیر دینی زیر میزی پزشکان تعارفی نداریم و براساس قانون برخورد های اعمال می شود .

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران ادامه داد : در صورت دریافت گزارش از مراجع ذی صلاح دانشگاه علوم پزشکی استان با متخلان دراین زمینه به شدت برخورد می شود .

 

پیش از این نیز رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مردم خواست تا موارد دریافت زیر میزی پزشکان را با شماره تلفن ۱۴۹۰ و ۱۵۹۰ اطلاع دهند تا پیگیری های لازم صورت بگیرد .

 

اجرای طرح تحول نظام سلامت از ۱۵ اردیبهشت امسال در کشور آغاز شد و در چارچوب آن بیماران مراجعه کننده به بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی تنها ۱۰ درصد هزینه ها را پرداخت می کنند.