انتخاب تاج بعنوان رئیس فدراسیون فوتبال و در پی آن خبر برکناری اسکوچیچ و آوردن دوباره کی روش به تیم ملی فوتبال، یکی دیگر از اتفاقات مبهم و جنجالی فوتبال ایران است

شرق مازندران – محمد مبرا : اتفاقات عجیب فوتبال ما تمامی ندارد.

انتخاب تاج بعنوان رئیس فدراسیون فوتبال به این دلیل عجیب بود که شاید کمتر کسی است که از عملکرد پرابهام وی در زمان ریاست فدراسیون خبر نداشته باشد، و کمتر کسی است که ریسک حمایت علنی از وی را به جان بخرد.
بعبارتی سر نخواستن تاج دعوا بود!.
اما تاج رای آورد و رئیس فدراسیون شد!
جالب تر اینکه این روزها یکی از عجیب ترین و پربحث ترین تصمیمات خود را در دست اجرا دارد.
برکناری اسکوچیچ و آوردن کی روش!

این اقدام نیز به این جهت مورد انتقاد شدید قرار گرفت که اولا : اسکوچیچ تیم بحران زده ایران در مقدماتی جام جهانی را تحویل گرفت و در مدت کوتاهی با ایجاد همدلی و وفاق، همه ی رقیبان را پشت سر گذاشت و شاید آسان ترین صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی را رقم زد.
دوم : رقم قرارداد اسکوچیچ بسیار پایین بود و قابل قیاس با مربیان خارجی قبلی نیست.
سوم : بسیاری از بازیکنان تیم ملی، برکناری اسکوچیچ در این شرایط و در آستانه آغاز جام جهانی را غیراخلاقی، غیر کارشناسی و غیرشفاف دانسته اند.
چهارم : عملکرد کی روش پس از جدایی از تیم ملی فوتبال ایران، ضعیف و غیرقابل دفاع است.
پنجم : کی روش مربی گران قیمتی است که با هر نتیجه ای قطعا در قالب های مختلف پول زیادی از بیت المال ایرانیان دریافت خواهد کرد.
ششم : شاید با کار غیراخلاقی و غیرمنصافه ای که با اسکوچیچ کردیم ، یکی از تیم های منفور در نگاه جهانی به فوتبال لقب گیریم و این با فرهنگ جوانمردی ایرانیان در تضاد است.

از این‌رو و با توجه به موارد گفته شده، لقب ناسپاس را در خور نام تاج و آنانی که او را آورده اند میدانم.

این اصرار عجیب تاج برای برهم زدن توازن تیم ملی فوتبال مشکوک و غیرعادی است و با توجه به اینکه احتمالا عملکرد ضعیف تیم ملی موجب عصبانیت و ناخرسندی عمومی خواهد شد، انتظار می رود دستگاه های امنیتی و نظارتی نگاه موشکافانه ای به این موضوع داشته باشند.

پی نوشت :
منابع خبری از قطعی شدن حضور کی روش و برکناری اسکوچیچ در تیم ملی خبر می دهند و گفته می شود مبلغ قرارداد وی نیز مشخص شده است !