جمشیدی با بیان اینکه اين گمرك شرايط تبديل به اداره كل شدن را دارا است و در حال رايزني براي ارتقاي آن هستيم، ادامه داد: خوشبختانه با برنامه ريزي هاي انجام شده دو بسته حمايتي از صادرات و بسته حمايتي از توليد در دستور كار اين گمرك قرار دارد كه در بحث صادرات و واردات كالا راحت تر از گذشته در قبال وارد كنندگان و صادركنندگان وارد شده ايم.

gomrok-kashti

سرپرست گمرک امیرآباد بهشهر، با اشاره به اینکه مهمترین مشکل صادرات برگشت پول و بازاریابی است گفت: استفاده از گمرک برای صادرات محصول بهترین رویه و روش صادرات است.
 
 
 
به گزارش شرق پرس، امیر جمشیدی در جمع خبرنگاران افزود: در صورتیکه بازار کالا و تضمین برگشت پول فراهم باشد تولید کنندگان و صادرکنندگان می توانند از طریق گمرک به صادرات بپردازند.
 
وی با بیان اینکه این گمرک شرایط تبدیل به اداره کل شدن را دارا است و در حال رایزنی برای ارتقای آن هستیم، ادامه داد: خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده دو بسته حمایتی از صادرات و بسته حمایتی از تولید در دستور کار این گمرک قرار دارد که در بحث صادرات و واردات کالا راحت تر از گذشته در قبال وارد کنندگان و صادرکنندگان وارد شده ایم.
 
جمشیدی با بیان اینکه گمرک امیرآباد بهشهر در بین گمرکات کشور دارای رتبه های خوبی است یادآور شد: از ۱۲۰ گمرک موجود در کشور گمرک امیرآباد بهشهر در واردات رتبه پنجم و در صادرات رتبه ششم کشور را دارا است که ۷۸ درصد فعالیت صادرات استان از طریق این گمرک انجام می شود.
 
سرپرست گمرک امیرآباد بهشهر همچنین افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی انجام شده در انجام امور تسهیل شده است و کالاهای عمده صادراتی از بخش قرمز خارج و نیازمند تشریفات نیستند و همچنین کالاهای وارداتی تولیدی نیز دارای سرویس ارزیابی مجزا بوده تا درگیر نوبت کالاهای دیگر نشوند.
 
وی با بیان اینکه در پنج ماهه سال جاری ۷۷۱ هزار و ۲۸۲ تن کالا به ارزش ۶۳ میلیون و ۳۲۰ هزار دلار از طریق این بندر به کشورهای حاشیه خزر صادر شده است یادآور شد: این مقدار صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳۲ درصد و از لحاظ ارزش ، ۳۵ درصد کاهش داشت.
 
جمشیدی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی ما گچ سفید، سنگ آهن، سیمان، کلینکر و مصنوعات فلزی بوده  که به کشورهای  آذربایجان، روسیه، ترکمنستان ، قزاقستان و افغانستان صادر شده است.
 
این مسئول در رابطه با واردات این گمرک نیز اظهار داشت: در سال جاری  ۴۸۲ هزار و ۸۹۰ تن کالا به ارزش ۳۰۷ میلیون و ۷۱۰ هزار دلار از طریق این گمرک وارد کشور شده است  که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۱۵ درصد افزایش و از نظر ارزش ۲۴ درصد کاهش یافته است.
 
جمشیدی عمده کالاهای وارداتی را غلات شامل  (گندم خوراکی و جو) ، آهن آلات و همچنین ماشین آلات و قطعات صنعتی عنوان کرد که از کشورهای روسیه،قزاقستان ، ترکمنستان ، ترکیه و چین وارد شد.
 
به گزارش مهر, وی در رابطه با درآمدهای ایجاد شده برای گمرک امیرآباد بهشهر در سال جاری گفت: درآمد ۵ ماهه امسال در این گمرک ۳۹۳ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۳۵ میلیارد ریال بوده ۶۷ درصد رشد داشته است.