با تأیید دولت آلمان، رسما پناهندگی کیمیا علیزاده پذیرفته شده و از آن مهم‌تر اینکه می‌تواند از چند روز دیگر، برای گرفتن سهمیه المپیک توکیو رقابت کند ....

شرق پرس : کیمیا علیزاده تنها مدال‌آور زن ایرانی در تاریخ بازی‌های المپیک رسما پناهندگی آلمان را به دست آورد؛ دختر ۲۲ ساله تکواندو ایران که یک سال پیش ایران را به قصد سفر به هلند ترک کرد خیلی زود خبر از درخواست پناهندگی‌اش به آلمان داد و مشخص شد که قصدی برای بازگشت به کشور ندارد.

 

با‌این‌حال، از همان زمان که او از هلند راهی آلمان شد، خبر می‌رسید که بازی‌های المپیک توکیو را به دلیل طولانی‌بودن پروسه اخذ پناهندگی از دست می‌دهد و باید به فکر المپیک‌های بعدی باشد.

البته که در ایران هم هم‌زمان این امیدواری وجود داشت که کیمیا از تصمیم پناهنده‌شدن صرف‌نظر کند و دوباره به کشور برگردد؛ این خوش‌بینی نزد مسئولان رده‌بالای ورزش ایران تا همین یک ماه پیش هم دیده می‌شد، ولی حالا با تأیید دولت آلمان، ر‌سما پناهندگی او پذیرفته شده و از آن مهم‌تر اینکه می‌تواند از چند روز دیگر، بختش را برای گرفتن سهمیه المپیک توکیو، امری که پیش از این باورنکردنی می‌نمود، بیازماید.