سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد در جمع راهپیمایان ساروی گفت که هرکسی بر طبل تفرقه بکوبد به آرمان های نظام جمهوری اسلامی خیانت کرده است.

 

به گزارش شرق پرس( شرق مازندران) سید رضا صالحی امیری امروز در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن ساری در مصلای جمعه مرکز استان اظهار داشت: بسیار خرسندم که در جمع مردم خون‌گرم ساری هستم و مردم این شهرستان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری حماسه‌ای بی‌بدیل خلق کردند.

وی افزود: مردم ساری حق بزرگی بر گردن دولت تدبیر و امید دارند و باید بیشتر از خدمات دولت بهره‌گیری کنند.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه حضور پرشور ملت در ۲۲ بهمن پیام‌های روشنی به جهانیان داده است تصریح کرد: دوران تهدید، تحریم و تحقیر به سر آمده است.

صالحی امیری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بهترین انقلاب قرن نام نهاده شده است افزود: انقلاب اسلامی ایران به واسطه اینکه شالوده فرهنگی داشته کمترین خونریزی و کشتار در آن وقوع پیوسته است.

 

کوبیدن بر طبل تفرقه خیانت است/ دوران تحقیر و تحریم به ملت ایران به سرآمده است

 

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با حداقل خونریزی به پیروزی رسیده است تصریح کرد: مازندران در دوران انقلاب ۸۰ شهید تقدیم نظام کرده و باید خانواده شهدا را ارج نهیم.

صالحی امیری با بیان اینکه شهدا چشم و چراغ ملت هستند و همه انقلاب‌ها پس از گذر زمان دچار انحراف شده است افزود: نخستین انقلابی که بعد از ۳۸ سال همچنان تداوم دهنده تام و تمام راه معمار کبیر انقلاب بوده و در درون آن نهال حرکت‌ها و خیزش‌های مردمی در جهان آغاز شده است.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه تحولات جهان اسلام پس از انقلاب اسلامی کاملا محسوس است گفت: شیعیان از طریق انقلاب اسلامی در دنیا هویت پیدا کرده و این انقلاب توسط مردم به ثمر رسیده است.

صالحی امیری با بیان اینکه عده‌ای با سازوکار چریکی و امنیتی می‌خواستند طاغوت را از بین ببرند افزود: سیل خروشان مردم طاغوت را به زباله‌دان تاریخ سپرد و مردم در دوران مشایعت امام راحل پیش از زمان استقبال از وی تجلیل کردند و کماکان به تداوم راه ۲۲ بهمن اصرار دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه استقامت رهبری فرهیخته و فرزانه انقلاب سبب تداوم و ماندگاری انقلاب شده است تصریح کرد: وفاداری مردم صبور، سلیم، خونگرم و دینمدار که سرمایه بزرگ نظام و انقلاب هستند و سبب ماندگاری این نظام شده است.

وی با بیان اینکه باید قدردان مردم عزیز ایران اسلامی باشیم افزود: مسئولان دولت هیچ شانی جز خدمت به مردم ندارند و تداوم حیات انقلاب به تداوم حضور مردم در صحنه بستگی دارد.

صالحی امیری با اشاره به اینکه خون پاک شهیدان سبب تداوم انقلاب شده است گفت: امروز نهاد انقلاب به درخت تنومند تبدیل شده مدیون خون شهدا، ایثارگران و رشادت جانبازان بوده است.

وی با بیان اینکه انسجام، وحدت و یکرنگی ملت ایران سبب ماندگاری انقلاب شده است افزود: وحدت عامل بنیادی تداوم انقلاب و نظام اسلامی است.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه امروز همه زیرچتر رهبری هستیم و همه بقای ارکان نظام به انسجام، وحدت، یکدلی و یکرنگی است تصریح کرد: امروز همگرایی بین قوا وجود دارد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جهت منافع مردم استان و کشور تلاش دارند.

وی با بیان اینکه یک گروه و جریان در  کشور نمی‌تواند کشور را اداره کند افزود: اداره کشور نیاز به اجماع، همدلی و رضایت مردمی دارد.

صالحی امیری با اشاره به اینکه برای دستیابی به توسعه پایدار نیازمند همدلی و همکاری ملت ایران هستیم تصریح کرد: مردم بار دیگر در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نظام را تعیین کردند و برای ۳۸ امین بار رفراندوم تداوم انقلاب اسلامی در سراسر جهان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه شکاف به مردم خیانت به انقلاب است افزود: امید، نشاط و در کنار مردم بودن، ضرورت تداوم انقلاب بوده و نیازمند حرکت توسعه هستیم برای اینکه بتوانیم زندگی مردم را سامان دهیم.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه در سخت‌ترین شرایط اقتصادی کشور را در چهار سال گذشته اداره کردیم افزود: درآمد کشور در سه سال گذشته بالغ بر یک پنجم کاهش یافته است.

صالحی امیری با بیان اینکه مدیون مردم هستیم و بابت کاستی‌های صورت گرفته در دولت پوزش داریم گفت: میزان تقاضای کار در سال ۱.۲ میلیون نفر بوده که دولت توانایی ایجاد ۷۰۰ هزار شغل در کشور را دارد و سالانه ۵۰۰ هزار نفر در صف اشتغال خواهند ماند.

وی با اشاره به اینکه برنامه دولت در سال ۹۶ رفع مشکل اشتغال کشور است افزود: سال ۹۶ سال جهش در اقتصاد ملی برای دولت در کشور است.

وزیر ارشاد با بیان اینکه غربی‌ها ظالمانه تحریم کرده و نفت ایران را خریداری نکردند گفت: دیگر پس از پاره شدن زنجیر تحریم هیچ کشوری برای صادرات به ایران از کشورهای استکباری اجازه نمی‌گیرد.

صالحی امیری با اشاره به اینکه امروز سلامت همه مردم برای دولت و نظام اهمیت دارد افزود: عادلانه بودن سرانه سلامت در کشور آرزوی دیرینه کشور بوده و برای نخستین بار همه ملت در شهرها و روستاها از سلامت عادلانه بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه امروز نیاز به ایجاد امید و نشاط در ملت داریم گفت: کسی که بذر ناامیدی و نفاق را در کشور می‌کارد، خادم ملت نیست و تلاش برای معیشت مردم یک استراتژی قطعی در دولت است و با مردم صادق هستیم و مجموعه تلاش‌ها برای توسعه زیرساخت‌ها است.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه قریب به هزار میلیارد تومان برای توسعه استان در سفر دولت تصویب شده است، افزود: امیدواریم تمامی اعتبارات سفر دولت در مازندران محقق شود.

صالحی امیری با بیان اینکه ۳۸.۵ درصد مدال‌های جهانی مربوط به ورزشکاران مازندرانی است تصریح کرد: مازندران همواره قهرمان‌پرور بوده و این خصلت دائمی مردمان استان است.

وی با اشاره به اینکه سیاست خارجی ما عزت، حکمت و مصلحت است افزود: هر کجا منافع کشور اقتضا کند ورود پیدا خواهیم کرد و به دولت آمریکا می‌گوییم که این ملت اهل تهدید نبوده و تهدید به ایران، عزم ملی را برای مقاومت ملی افزایش خواهد داد.

این عضو دولت با بیان اینکه نیروهای مسلح و دولت به همراه مردم پشتیبان رهبری هستند افزود: این ملت اهل تسلیم نبوده و باید دنیا بداند که با زبان نرم با ایران سخن بگوید چرا که زبان خشن در ایران پاسخگو نیست.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ میلیون نفر در سطح ملی در جشنواره‌های ملی درگیر شدند تصریح کرد: سیاست ثبات و آرامش را در وزارت ارشاد اعلام کردیم و معتقدیم با تنش، درگیری و اغتشاش توسعه فرهنگی صورت نخواهد گرفت و اعتدال فرهنگی، عقلانیت فرهنگی، انسجام فرهنگی و دیانت فرهنگی سیاست قطعی ارشاد است.

وزیر ارشاد با بیان اینکه گفتمان فرهنگی وزارت ارشاد گفتمان مقام معظم رهبری بوده و این مسیر را با صلابت سپری خواهیم کرد، افزود: باید برای جوانان زمینه نشاط قانونمند را فراهم و غرور جوانی را نباید سلب کنیم و مسیر شرعی نشاط را برای آنان فراهم کنیم.

صالحی امیری با اشاره به اینکه باید از طریق گفت‌وگو و مذاکره زنان و جوانان کشور را باور کنیم گفت: دولت روحانی به همه ارزش‌های نظام و انقلاب وفادار بوده و راه ما راه امام، انقلاب و رهبری است.

وزیر ارشاد با بیان اینکه دولت و ملت در دایره انقلاب بوده و به تنوع و تکثر آرا و اندیشه‌ها اعتقاد داریم، تصریح کرد: دولت تدبیر امید فراجناحی بوده و همه نحله‌های فکری حضور دارند و این دولت حزبی و جناحی نیست.

وی با اعلام اینکه باید مقدسات خود را پاس بداریم و باید در مسیر رهبری، مرجعیت، نظام و انقلاب حرکت کنیم و هیچگاه از مقدسات سواستفاده نخواهیم کرد، افزود: دولت باور دارد که باید در حوزه معیشت و اشتغال حرکت‌های جدیدی صورت دهد.

به گزارش تسنیم, صالحی امیری با بیان اینکه دولت برنامه گسترده‌ای در سال ۹۶ برای توسعه منابع صنعتی و اقتصادی صورت داده تا به رشد ۸ درصد برسد افزود: رشد اقتصادی کشور اکنون ۶.۸ درصد بوده و تا رسیدن به این شاخص فاصله داریم.