منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت : آموزش و پرورش تنها مقصر «تأخیر در پرداخت حقوق معلمان» نیست....

شرق مازندران : علیرضا منادی پس از نشست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای بررسی تأخیر در پرداخت حقوق معلمان گفت علاوه بر آموزش و پرورش، «سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی هم در این تأخیر مقصر هستند.»

آقای منادی گفت کمیسیون آموزش مقصران را در نشست علنی فردای مجلس، اعلام می‌کند. او همچنین خواستار برخورد با «عواملی که در پرداخت حقوق معلمان سهل‌انگاری کرده‌اند» شد.

رئیس کمیسیون آموزش گفت اعضای این کمیسیون تأکید دارند «هر کس باید به اندازه رتبه خودش دریافتی داشته باشد» و «اگر سقف بودجه برای یک رتبه خاص تأمین نشد، رتبه معلم به او اطلاع داده می‌شود و بگویند به میزان کدام رتبه پول هست.»

روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ پرداخت حقوق بیش از یک میلیون معلم و فرهنگی به تأخیر افتاد که با اعتراض گروهی از معلمان روبه‌رو شد. به گفته رئیس کمیسیون آموزش مجلس، «نمایندگان مجلس و کسانی که در خزانه‌داری و بانک مرکزی و ملی حضور داشتند، تا صبح منتظر اعلام اختصاص بودجه حقوق معلمان بودند اما اتفاق نیفتاد.»

ادامه حاشیه‌های این اتفاق که آقای منادی آن را «اتفاق ناگوار شی عید» توصیف کرده، امروز پذیرش استعفای یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش را رقم زد. علیرضا منادی گفت که «۲۰ دقیقه مانده به جلسه امروز، خبر استعفای وزیر به رسانه‌ها داده شد.»

رئیس کمیسیون آموزش مجلس ۲۹ اسفند ماه گفته بود اگرچه در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رتبه بندی معلمان پیش بینی شده، اما «سازمان برنامه و بودجه فقط ۲۷ هزار میلیارد تومان را تأمین کرده است.»

علیرضا منادی اضافه کرده بود که این سازمان هم «با وجود منابع قانونی و دستور رئیس جمهور و معاون اول او، تأمین و پرداخت ۱۱ هزار میلیارد تومان کسری موجود را نپذیرفته است.»