فردی بعنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری و با جلب اعتماد مشتریان و به بهانه پرداخت سود میلیاردی از 47 شهروند کلاهبرداری کرد ....
شرق پرس : فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان از استان‌های مختلف کشور به پلیس فتای استان، مبنی بر کلاهبرداری از آنان در پوشش یک شرکت سرمایه گذاری و دریافت سود به صورت ارز دیجیتال از وب سایت اینترنتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
سردار مرتضی میرزایی افزود: با انجام تحقیقات از مالباختگان و شاکیان پرونده مشخص شد، فردی با عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری و طراحی وب سایت با جلب اعتماد مشتریان و به بهانه پرداخت سود ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از آنان کلاهبرداری و متواری شده است.
او گفت : کارشناسان پلیس فتا در ادامه تحقیقات با اقدامات فنی و تخصصی متهم به کلاهبرداری را که ساکن یکی از شهرستان‌های استان مازندران بوده را شناسایی کردند.
سردار میرزایی با اشاره به اینکه متهم پس از ارتکاب به جرم به تهران متواری شده، افزود: با شناسایی مخفیگاه متهم این فرد با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.
فرمانده انتظامی مازندران گفت: متهم به کلاهبرداری از ۴۷ شهروندان به ارزش ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اقرار کرد.
او به افرادی که اقدام به خرید و فروش آنلاین ارز‌های دیجیتال می‌کنند، توصیه کرد: با توجه به اینکه هیچگونه مجوزی برای فعالیت صرافی‌های آنلاین وجود ندارد این امر می‌تواند مورد سوء استفاده سودجویان قرار گرفته و از آن طریق اقدام به کلاهبرداری کنند و ضرر و زیان جبران ناپذیری به کاربران وارد کنند.