چهار کشتی‌گیر آزادکار مازندران در مسابقات رنکینگ کرواسی بر روی تشک کشتی خواهند رفت.

شرق مازندران : امید شایگان در گفت و گو با ایرنا با این اعلام این خبر گفت : مسابقات رنکینگ زاگرب کرواسی برای کشتی‌گیران تیم ملی که قرار است در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ به روی تشک کشتی بروند بسیار دارای اهمیت است.

وی خاطر نشان کرد: تمامی کشتی گیران در جهان به دنبال موفقیت در رقابت های المپیک و پس از آن رقابت های جهانی هستند و بر همین اساس اولویت هیات کشتی مازندران و فدراسیون کشتی نیز در مسابقات زاگرب میدان دادن به کشتی گیران باتجربه است و این مسابقات با توجه به حضور حریفان قدرتمند، برای آن ها تجربه بسیار خوبی خواهد بود و فدراسیون به دنبال محک زدن ملی پوشان برای تیم‌ ملی بزرگسالان است.
سرپرست هیات کشتی مازندران تصریح کرد : در این دوره از رقابت ها همانند مسابقات آسیایی و جهانی حضور کشتی گیران مازندرانی بسیار برجسته است و در اغلب اوزان این دیار در این تورنمت نماینده دارد.

وی با اعلام این که، از مجموع ۶ کشتی گیر آزادکار اعزامی به کرواسی چهار نفرشان مازندرانی هستند، گفت: در وزن ۶۱ کیلوگرم رضا اطری، ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی، ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی و در ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع نمایندگان مازندران در مسابقات رنکینگ کرواسی هستند.

شایگان افزود : در بین مربیان اعزامی به مسابقات زاگرب حضور مربی مازندرانی به چشم نمی‌خورد و اباذر اسلامی و مصطفی میرعمادیان که در تورنمت های آسیایی و جهانی همراه ملی پوشان حضور داشتند در این دوره از رقابت ها غایب هستند.

وی ادامه داد : میانگین سنی کشتی گیران اعزامی به کرواسی بین ۲۰ تا ۲۵ سال خواهد بود و از چند کشتی گیر مطرح همچون حسن یزدانی با ۲۷ سال سن و همچنین علی سوادکوهی و امیرحسین زارع با ۲۱ساله نیز استفاده خواهد شد.

سرپرست هیات کشتی مازندران اضافه کرد: در این دوره از رقابت ها پژمان درستکار به عنوان سرمربی و احسان امینی به عنوان مربی مسایل فنی را به ملی پوشان گوشزد خواهند کرد.