مسئولان مدیرت بحران استان مازندران هشدار دادند با توجه به وضعیت جوی هوا, کشاورزان هرچه سریع تر نسبت به برداشت شالی اقدام کنند

به گزارش شرق پرس، علی اصغر احمدی مدیرکل بحران استان مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از اواخر روز شنبه با نفوذ تدریجی سامانه بارشی به تدریج از سمت غرب استان شاهد ناپایداری هایی به شکل ابرناکی همراه با رگبار و رعد برق و وزش باد موقتی نسبتاً شدید در استان خواهیم بود.

وی افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه هوای استان ابری(در ارتفاعات گاهی مه آلود) ، خنک و گاهی با بارندگی پیش بینی می شود.

احمدی خاطرنشان کرد: دریای خزر نیز طی این مدت مواج و برای شنا مناسب نخواهد بود، باتوجه به ماهیت بارش های تابستانه و وقوع بارش رگباری احتمال جاری شدن روان آب در برخی از مناطق استان دور از انتظار نیست .

مدیرکل بحران استان مازندران هشدار داد: هم استانی ها و مسافرین از اقامت و برپایی چادر در بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری کنند.

وی افزود: دامداران نیز دام های خود را در مناطق امن و به دور از مسیل ها و حاشیه رودخانه ها نگهداری نمایند .

به گزارش ایسنا, احمدی با اشاره  باینکه تمامی کشاورزان ضمن دوری وعدم توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها باید ادوات کشاورزی را نیز از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها دور نگهدارند ، تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی مساعد تا روزشنبه شالیکاران نسبت به برداشت شالی های رسیده اقدام نمایند .