کامبوزیا با یادآوری اینکه بودجه این فدراسیون در سال گذشته ۳۵۰ میلیون تومان بوده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه بیش از ۹۹ درصد بودجه‌ ورزشی کشور خرج فوتبال می‌شود که همین امر باعث شده است تا سایر رشته‌ها با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان باشند.     شرق پرس: محمدجعفر کامبوزیا ظهر امروز در مجمع […]

 

کامبوزیا با یادآوری اینکه بودجه این فدراسیون در سال گذشته ۳۵۰ میلیون تومان بوده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه بیش از ۹۹ درصد بودجه‌ ورزشی کشور خرج فوتبال می‌شود که همین امر باعث شده است تا سایر رشته‌ها با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان باشند.

 

 

شرق پرس: محمدجعفر کامبوزیا ظهر امروز در مجمع انتخابات هیأت شطرنج استان زنجان با تأکید بر اینکه بعد از برگزاری این مجمع، همه اعضا باید با همدلی در کنار یکدیگر در راستای اهداف واحد هیأت شطرنج استان که همانا توسعه این ورزش است گام بردارند، افزود: برای اینکه شاهد رونق شطرنج در این استان باشیم، از امروز باید جو رفاقت در زنجان حاکم بوده و همه آن‌هایی که در این رشته فعالیت دارند، به رییس جدید هیأت کمک کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه استان زنجان به دلیل عدم مدیریت صحیح نتوانسته است از پتانسیل‌های موجود در این رشته به خوبی استفاده کند، ادامه داد: فاصله افتادن بین بازیکنان قدیم و جدید نیز به دلیل نبود همین مدیریت بوده است، این در حالی است که شطرنج زنجان می‌تواند با کمی سعه‌صدر و همدلی بین فعالان این رشته، به جایگاه واقعی خود دست یابد، هر چند معتقدیم مشکلات مالی نیز در دامن زدن به این مشکلات بی‌تأثیر نبوده است.

این مسوول با یادآوری اینکه بودجه این فدراسیون در سال گذشته ۳۵۰ میلیون تومان بوده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه بیش از ۹۹ درصد بودجه‌ ورزشی کشور خرج فوتبال می‌شود که همین امر باعث شده است تا سایر رشته‌ها با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان باشند. از طرفی با وجود همه این مشکلات، در شطرنج به هیچ وجه نگاه جنسیتی نداریم و اگر بانوان عملکردی به مراتب بهتر از آقایان داشته باشند، حتی اگر لازم باشد، همه اعتبارات را در این بخش هزینه خواهیم کرد.

همچنین سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز در اداره این جلسه با اشاره به اینکه امسال نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ خواهیم داشت، افزود: در بحث آسیب‌شناسی ورزش، وجود روحیه پهلوانی و قهرمانی، دو مولفه‌ای است که جزو مطالبات به حق مردم بوده که متأسفانه به دلیل کم کار بودن در این حوزه، شاهد هستیم که ورزشکاران قهرمان ما بعد از رسیدن به این جایگاه، در مدت زمان کمی خصلت پهلوانی را از دست می‌دهند.

جواد بازرگان با تأکید بر اینکه کل کشور به لحاظ اقتصادی با تنگناهایی مواجه است، اظهار کرد: بدون شک، ورزش در این شرایط نمی‌تواند اولویت اول مسوولان باشد، به همین خاطر هیأت‌های ورزشی نباید از اداره‌کل ورزش و جوانان استان توقع کمک‌های آن‌چنانی داشته باشند، هر چند کمک‌های خوبی از سوی این اداره‌کل برای هیأت‌های ورزشی استان صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، در مجمع انتخابات هیأت شطرنج استان زنجان، سید اسماعیل موسوی با کسب ۱۰ رأی، گوی سبقت را از مهدی حسینعلی که ۷ رأی به دست آورده بود، ربود و برای چهار سال آینده سکان هدایت هیأت شطرنج استان زنجان را به عنوان رییس هیأت به دست گرفت./ایسنا

 

/انتهای خبر