مهدی پور هدف از برگزاری این کارگاه را اصلاح شیوه زندگی و پرهیز از مصرف بی رویه چربی های مضر و پرهیز از مصرف دخانیات و افزایش فعالیت و تحرک جسمی دانست.

 

 

به گزارش شرق پرس مهندس علی مهدی پور رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید هاشمی نژاد بهشهر  گفت: در راستای اهداف آموزشی و آشنایی هرچه  بیشتر کارکنان باپیشگیری از بیماری های قلبی عروقی با شناخت عوامل خطر ، کارگاه آموزشی دراین راستا با همکاری مرکز بهداشت این شهرستان و با حضور کارکنان مرکز برگزار شد .

 

 

fani-herfe-behsha

مهدی پور هدف از برگزاری این کارگاه را اصلاح شیوه زندگی و پرهیز از مصرف بی رویه چربی های مضر و پرهیز از مصرف دخانیات و افزایش فعالیت و تحرک جسمی دانست.

 

 

دکتر محمدکاظم صاحبی نیز در این کارگاه آموزش گفت: عوامل زیادی در بروز بیماری‌های قلبی، عروقی مؤثرند و از مهمترین آنها می‌توان اختلال در چربی‌های خون، فشار خون بالا، چاقی، کم تحرکی، استرس، فشارهای روحی- روانی، استعمال دخانیات، رژیم غذایی نامناسب و مصرف زیاد روغن و چربی را که قابل کنترل، اصلاح و یا  درمان هستند را نام برد.

 

وی در ادامه با اشاره به مضرات برخی از خوراکی ها بیان داشت: پرهیز از مصرف بی اندازه چربی و روغن و جایگزینی آن با میوه و سبزی، آهسته غذا خوردن، اندازه گیری وزن به طور مرتب، چک کردن فشارخون و میزان چربی ها ، و به حداقل رساندن مصرف فست فودها از عوامل کاهش بروز بیماری های قلبی عروقی بشمار می روند.

دکتر صاحبی دراین کارگاه یکروزه با یادآوری اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است اظهار داشت: مهمترین علائمی که در ارتباط با بیماری قلب و عروقی می باشند عبارتند از: احساس ناراحتی در قفسه سینه، ضعف و خستگی زودرس، تنگی نفس، سرگیجه و تپش قلب که در زمان بروز این علائم ابتدا باید اقدامات درمانی اولیه انجام گیرد و پس از آن مراجعه به پزشک متخصص است که باید خیلی سریع صورت گیرد.

 

وی در پایان مقابله با فشارهای روحی و روانی، داشتن دیدگاه مثبت و آمادگی برای تغییرات لازم در ابعاد مختلف زندگی را از عوامل موثر در داشتن قلبی سالم دانست.

 

درخاتمه این کارگاه آموزشی کارکنان سئولات خود را در این زمینه مطرح و پاسخ لازم از سوی پزشک  ارائه گردید .