محمد تقی نورزاد گفت: کارخانه کمپوست بهشهر یکماه آینده راه اندازی می شود و مشکل زباله در شرق مازندران رفع می شود.   به گزارش شرق پرس، فرماندار بهشهر ظهر پنج شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در سالن اجتماعات فرمانداری بهشهر افزود: با راه اندازی کارخانه کمپوست بهشهر، مشکل چندین […]

 

کارخانه کمپوست

 

محمد تقی نورزاد گفت: کارخانه کمپوست بهشهر یکماه آینده راه اندازی می شود و مشکل زباله در شرق مازندران رفع می شود.

 

به گزارش شرق پرس، فرماندار بهشهر ظهر پنج شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در سالن اجتماعات فرمانداری بهشهر افزود: با راه اندازی کارخانه کمپوست بهشهر، مشکل چندین ساله زباله در شرق مازندران شامل شهرهای بهشهر، نکا، گلوگاه، خلیل شهر و رستمکلا رفع می شود.

فرماندار بهشهر با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد کارهای عملیاتی کارخانه کمپوست انجام شده است یادآور شد: پیشرفت بیش از ۹۵درصدی کارخانه کمپوست بهشهر بیانگر سعی و تلاش و همت مسئولان در این رابطه و دغدغه های مهم آنان در جهت رفع مشکل زباله در این شهرستان و شرق مازندران است.

نورزاد اظهار کرد: همچنانکه بارها اعلام شد مهمترین مشکل ما در راه اندازی کمپوست بهشهر خرید دستگاه ویندرو از کشور خارجی بوده است که به دلیل بالا رفتن قیمت ارز و تحریم ها مدتها به طول انجامید.

وی ادامه داد: خوشبختانه رایزنی های مختلف در جهت خرید این ویندرو انجام شده و مبلغ مورد نظر نیز به حساب شرکت مورد نظر واریز شده است و اکنون تنها منتظر ورود دستگاه ویندرو به داخل کشور و نصب آن هستیم که با توجه به اتمام کارهای ریالی و پرداخت مبلغ مورد نظر، ظرف یکماه آینده شاهد راه اندازی کمپوست خواهیم بود.

به گزارش مهر، کارخانه کمپوست بهشهر، در سال ۸۷ با مشارکت پنج شهرداری بهشهر، نکا، گلوگاه، رستمکلا و خلیل شهر آغاز به ساخت کرده است که ظرفیت کمپوست روزانه ۵۰۰ تن زباله را دارا است.

 

/انتهای خبر