بجاى نبش قبر و طرح مسائل اختلاف برانگیز، به شکل حضورى، مجازى و یا رسانه‌اى به استاندار جدید مشاوره‌هاى فنى و کارشناسى داده و زمینه تهیه یک برنامه توانمند را براى ایشان فراهم کنید...

صادقعلی رنجبر : چند نکته در انتصاب استاندار جدید مازندران

 

شرق پرس: در راستاى سیاست جدید دولت مبنى بر انتصاب استانداران غیربومى در استان‌ها، محمد اسلامى اهل اصفهان با رزومه تقریباً قابل قبول علمى و مدیریتى بار سفر به مازندران را بست و به‌زودى مراسم معارفه ایشان انجام مى‌شود.

 

نکته‌اى که ذکرش را در همین فرصت لازم می‌دانم این است که شهروندان مازندرانى در فضاهاى رسانه‌اى و مشخصا فضاى مجازى مسائلى را طرح مـى‌کنند که با توجه انتصاب ایشان، خلاف مصالح استان است!

 

اولا اینکه چرا بومى نگذاشته‌اند، سیاست‌گذارى کلان دولت بوده و مختص استان مازندران نیست!

 

ثانیا اینکه چرا اصفهانى است، طبعا باید از یکى از استان‌ها باشد که سهم ما اصفهان بود!

 

ثالثا اینکه چرا کاندیداى مازندرانى منصوب نشده؟ باید گفت که طبق همان سیاست‌گذارى، کاندیداى مازندرانى نیز به‌زودى حکم استاندارى استان رئیس دولت را دریافت مى‌کند!

 

در پایان تأکید می‌کنم که

 

١_اینگونه موضع‌گیرى‌هاى ناشیانه، مى‌تواند موجب فاصله‌گیرى استاندار جدید از شهرهایى شود که برخى شهروندانش میزبان بداستقبال‌اند.

 

٢_لطفا تا خلافش ثابت نشده، قصاص قبل از جنایت نکنید و بجاى این سخنان نامتعارف، دست‌هاى این مدیر خوش رزومه را بفشارید و به فکر جبران این همه عقب‌ماندگى‌هاى مازندران باشید که بیکارى و عدم توسعه در عرصه‌هاى کشاورزى، گردشگرى، صنعت، معدن و تجارت در رأس همه آنها قرار دارند.

 

٣_از نفوذ و قدرت لابى‌گرى و مهم‌تر از همه از پیشینه و مهارت‌هاى مدیریتى اسلامى به عنوان یک فرصت، استفاده کنید و اصرارى بر فرصت‌کشى اولیه نداشته باشید.

 

۴_اینجانب باوجود ایمان و اعتقاد به وجود مدیران بسیار قوى مازندرانى و علاقه شدید به انتصاب یک استاندار بومى، اما با متقاعد کردن خویش به شرایط اکنون و نگاه واقع‌گرایانه، دست‌هاى استاندار جدید را که از نیروهاى نهادهاى انقلابى است، به امید گشایشى در وضعیت معیشتى شهروندان مازندرانى به گرمى مى‌فشارم و براى ایشان آرزوى توفیق مى‌کنم و امیدوارم که دوره مسؤولیت ایشان، فراجناحى و خدمت محور و مبتنى و منطبق با استراتژى اقتصاد مقاومتى براساس منویات مقام معظم رهبرى باشد.

 

۵_بجاى نبش قبر و طرح مسائل اختلاف برانگیز، به شکل حضورى، مجازى و یا رسانه‌اى به ایشان مشاوره‌هاى فنى و کارشناسى داده و زمینه تهیه یک برنامه توانمند را براى ایشان فراهم کنید.

 

ضمنا یادمان باشد که مازندران از بسیارى از مدیران غیربومى نیز مثل آقاى مفیدى و پنجه پولادگران و گرانمایه‌پور و … خاطرات مثبتى داشته و مى‌تواند با چنین مثبت اندیشى به عملکرد موفق ایشان نیز امیدوار باشد.