تلف شدن یک ماده پلنگ 5 ساله در جنوب شهرستان ساری، گمانه زنی ها درخصوص مرگ این گونه ارزشمند را افزایش داد . تا جائیکه برخی سقوط از ارتفاع و برخی دیگر مسموم شدن را علت مرگ اعلام کردند ...

شرق پرس : باتوجه به گزارش‌های مردمی و محیط‌بانان اداره پارک ملی کیاسر در روز پنجشنبه، یک قلاده پلنگ زمین گیر شده در منطقه صخره‌ای جنگلی روستای بندبن واقع در پناهگاه حیات وحش دودانگه و چهاردانگه کیاسر شناسایی شد. اینکه این پلنگ به چه دلیلی زمین‌گیر شده بود و قادر به حرکت نبود هنوز مشخص نشده است.

حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت : با توجه به گزارش‌ها دام پزشک متخصص و کارشناسان اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران به منطقه اعزام شده و اقدام به زنده‌گیری پلنگ کردند.

وی افزود: پس از بررسی و معاینه اولیه در محل این پلنگ برای ادامه درمان به پناهگاه حیات وحش سمسکنده منتقل شد.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران  با بیان اینکه این پلنگ ماده و بالغ حدود پنج ساله بوده است، اضافه کرد: پس از انجام بررسی‌ها، آثاری از ضرب و جرح عمدی ناشی از مداخله انسانی نظیر اصابت گلوله یا صدمات ناشی از تله در حیوان مشاهده نشده است.

 این مسؤول با تایید خبر تلف شدن این پلنگ، تصریح کرد: در حال حاضر دامپزشکان محیط زیست مشغول کالبد شکافی این پلنگ بوده تا دلیل تلف شدن آن مشخص شود.

ابراهیمی‌کارنامی در پایان گفت: نتیجه کالبدشکافی و دلیل دقیق تلف شدن این حیوان به‌زودی اعلام می‌شود.

 

پلنگ زنده گیری شده، در پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری تلف شد