حسینی پور در جلسه با نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ، خواستار توجه جدی مجلس برای تامین اعتبارات برای حل مشکل پسماند و زباله و ترافیک مازندران شد

شرق مازندران : سیدمحمود حسینی پور در نشستی که با حضور نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مازندران در خانه ملت برای بررسی مسایل و مشکلات استان در ساری تشکیل شد اظهار داشت؛ مازندران گذشته از میزبانی دهها میلیون گردشگر در سال ، به منزل دوم بسیاری از ایرانیان شده است چون بخشی از شهروندان دیگر استان های کشور در مازندران برای خودشان دارای خانه هستند.

وی یکی از مسایل بحرانی مازندران را پسماند و زباله معرفی کرد و توضیح داد : در حالی که در شرایط عادی روزانه سه هزار و ۵۰۰ تن زباله در مازندران تولید می شود ، این میزان در ایام پیک گردشگری به دو برابر یعنی حدود هفت هزار تن افزایش می یابد.

استاندار مازندران با اظهار این که محیط زیست مازندران شکننده است و توان این میزان زباله را ندارد ، گفت : با توجه به وضعیت بشدت شکننده محیط زیست مازندران وضعیت بغرنجی در این زمینه داریم و حل این معضل هم نیازمند اعتبارات کلانی است که تامین آن از اختیار دولت خارج است.

حسینی پور خواستار توجه جدی مجلس شورای اسلامی برای تامین اعتبارات لازم در این زمینه و حمایت از برنامه های جایگزین شد و افزود : یکی از اقداماتی که در دست اقدام داریم عقد قرارداد با یک شرکت چینی است که بتواند به صورت فاینایس برای حل معضل زباله سرمایه گذاری کند و همچنین شرکت های دانش بینانی که بتوانند از زباله گازوئیل تولید نمایند.

استاندار مازندران همچنین بر ضرورت ساخت اتوبان ساحلی برای حل معضل ترافیک استان تاکید کرد و گفت : در حال حاضر وضعیت ترافیک به گونه ای است که در ایام پیک مسافری در پایان هفته ترافیک استان قفل می شود و طی مسیر از شرق تا غرب استان که کمتر از ۴۰۰ کیلومتر است بیش از هشت ساعت زمان می برد.

وی با اظهار این که جاده مازندران به خاطر گردشگرپذیری و ارائه خدمات در سطح ملی بیشترین تردد خودرویی کشور را دارند ، افزود : متاسفانه در این زمینه هم با این که خدمات در سطح ملی ارائه می کنیم ولی بودجه استانی می گیریم که لازم است از سوی مجلس شورای اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

حسینی پور ساخت جاده ساحلی را تنها گزینه حل مشکل ترافیک داخل استان دانست و گفت که با توجه به ایجاد سازه های مختلف در حاشیه جاده های کنونی استان به خاطر تردد بالای خودرویی و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران ، طرح تعریض جاده های موجود هزینه بر و گاهی غیرممکن خواهد بود.

وی همچنین از وضعیت ناتمام آزاده راه های تهران – شمال با گذشت بیشتر از دو دهه انتقاد کرد و افزود که ترافیک ۱۰ تا ۱۲ساعته از تهران تا مازندران نه تنها در شان کشور نیست ، بلکه سبب می شود نتوان از ظرفیت گردشگری استان بدرستی استفاده کرد.

استاندار مازندران با تاکید بر این که اگر معضل ترافیک حل شود، این استان می تواند به یکی از مقاصد مهم گردشگری شهروندان کشورهای همسایه تبدیل شود ، توضیح داد : اگر محور گردشگری مازندران را فعال کنیم، می توانیم شهروندان همین کشورهای همسایه را که برای زیارت امام رضا (ع) به ایران سفر می کنند به مازندران بیاوریم و از اینجا به مشهد برای زیارت ببریم تا هم زیارت و هم سیاحتشان را داشته باشند.

نماینده عالی دولت در مازندران با ابراز تاسف از این که از ظرفیت های گردشگری دریایی و جنگل مازندران بدرستی در گذشته استفاده نشده است ، مثال زد : در حالی که ما در بندر امیرآباد به خاطر نبود جرثقیل کانتینربر با مشکل مواجه هستیم ، روسیه سنگ آهنش را از طریق ترکیه به هندوستان می رساند در حالی که ما با رفع این مشکل می توانیم بندر امیرآباد را تبدیل به مقصد سنگ آهن روسیه کرده و از اینجا به هند ارسال کنیم.

به گزارش ایرنا، حسینی پور با اظهار این که مازندران از این طریق می تواند سالانه ۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند ، افزود : علاوه بر این از این طریق دو هزار شغل در استان ایجاد خواهد شد.