اسماعیلی  از رشد چهار برابری تعداد پروازهای برنامه ای ایران به عتبات عالیات طی سه سال گذشته خبر داد. به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، مدیر کل دفتر نظارت بر فرودگاهها, شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: بر اساس یادداشت تفاهم امضا شده فی […]

 

اسماعیلی  از رشد چهار برابری تعداد پروازهای برنامه ای ایران به عتبات عالیات طی سه سال گذشته خبر داد.

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، مدیر کل دفتر نظارت بر فرودگاهها, شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: بر اساس یادداشت تفاهم امضا شده فی مابین سازمان هواپیمایی کشوری ایران و عراق، تعداد پروازهای برنامه ای شرکت های هواپیمایی ایرانی به کشور عراق در مسیرهای بغداد و نجف طی سه سال گذشته از ۱۶ به ۶۳ پرواز در هفته افزایش یافته است.

وی گفت: همچنین مازاد بر پروازهای عتبات عالیات در مجموع ۲۱ پرواز هفتگی، به فرودگاههای سلیمانیه، اربیل و بصره به آمار پروازهای ایران به کشور عراق اضافه شده است.

اسماعیلی گفت: حاصل تفاهمات سازمان هواپیمایی کشوری، که در سال ۹۰ در راستای تسهیل و تسریع زائران عتبات بویژه کربلای معلی صورت گرفت افزایش ظرفیت و برقراری پرواز در مسیرهای مختلف ایران به عراق به صورت رفت و برگشت را در پی داشت به گونه ای که هم اکنون به صورت برنامه ای و فوق العاده تعداد پروازها در هفته به ۱۴۰ پرواز افزایش یافته است.

مدیر کل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شرکت ها و موسسات هوانوردی افزود: در حال حاضر هشت شرکت هواپیمایی ایرانی(ایران ایر، ماهان، زاگرس، معراج قشم ایر آتا کاسپین و تابان) به فرودگاههای نجف، بغداد، سلیمانیه، اربیل و بصره پرواز برقرار کرده اند.

وی با بیان این که براساس توافقات صورت گرفته سقف پرواز بین فرودگاههای دو کشور عراق ۸۴ پرواز در هفته است، افزود: از آنجا که افزایش تقاضا برای سفر به عتبات عالیات بیش از توافقات صورت گرفته است، به همین منظور سازمان هواپیمایی کشوری در نظر دارد طی مذاکرات و نشست های مشترک با طرف عراقی، افزایش پروازها به ویژه پرواز به عتبات عالیات را در اولویت قرار دهد.

 

/انتهای خبر