طی مکاتبه‌ای با رئیس‌جمهور مقرر شد با توجه به تصمیم ستاد بحران، ۵۰ درصد از پرتقال‌های خسارت‌دیده از سوی سازمان جهاد کشاورزی به ازای هر کیلوگرم ۳۵۰ تومان کمک بلاعوض از باغداران خسارت‌دیده خریداری شود

پرداخت کمک بلاعوض به خسارت دیدگان باغهای مرکبات

 

به گزارش شرق پرس( شرق مازندران) رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: تا دو هفته آینده کمک بلاعوض به باغداران خسارت دیده استان پرداخت می شود.

 

علی محمد شاعری در گفتگو با مهر با بیان اینکه ارائه تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان از سوی معاون رئیس‌جمهور ابلاغ شد و تا دو هفته آینده کمک بلاعوض به باغداران پرداخت خواهد شد اظهار کرد: مطالبات باغداران خسارت‌دیده از ابتدا به‌طورجدی از طریق کمیسیون کشاورزی در حال پیگیری بوده و مکاتبات و پیگیری‌هایی با نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه انجام شد.

 

وی ادامه داد: ارائه تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان از سوی معاون رئیس‌جمهور ابلاغ شد و تا دو هفته آینده کمک بلاعوض به باغداران پرداخت خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: قبل از بارش برف پیگیری‌ها برای دریافت مشوق صادراتی در حال انجام بود که دستور پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی از محل هدفمندی یارانه‌ها از سوی معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه اخذ شد.

وی بیان کرد: طی مکاتبه‌ای با رئیس‌جمهور مقرر شد با توجه به تصمیم ستاد بحران، ۵۰ درصد از پرتقال‌های خسارت‌دیده از سوی سازمان جهاد کشاورزی به ازای هر کیلوگرم ۳۵۰ تومان کمک بلاعوض از باغداران خسارت‌دیده خریداری شود که نیاز به کمک بلاعوض ۸۷۵ میلیارد ریالی برای ۲۵۰ هزار تن پرتقال و پرداخت ۵۰ درصد از خسارت به باغداران است.

نمانیده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی از رئیس‌جمهور خواست برای کمک و بازگشت امید ازدست‌رفته باغداران هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای پرداخت کمک‌های بلاعوض انجام شود.

شاعری تصریح کرد: از تمامی ظرفیت‌های قانونی خود برای دریافت کمک بلاعوض و حمایت از خسارت دیدگان برف اخیر استفاده می‌کنم تا ظرف ۱۵ روز آینده تسهیلات کم‌بهره و کمک بلاعوض به باغداران استان پرداخت شود.