محمدرضا شعبانی با اشاره به سرمای شدید سال قبل و خسارت ناشی از آن به درختان مرکبات مازندران اظهار داشت: وضعیت تولید درختان نارنگی بد نیست ولی در درختان پرتقال با کاهش محصول مواجه خواهیم بود. به گزارش شرق پرس, مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی باغداران مازندران در گفت‌وگو با فارس در مورد میزان تولید […]

 

پرتقال


محمدرضا شعبانی با اشاره به سرمای شدید سال قبل و خسارت ناشی از آن به درختان مرکبات مازندران اظهار داشت: وضعیت تولید درختان نارنگی بد نیست ولی در درختان پرتقال با کاهش محصول مواجه خواهیم بود.

به گزارش شرق پرس, مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی باغداران مازندران در گفت‌وگو با فارس در مورد میزان تولید مرکبات باغ‌های استان مازندران در سال‌جاری اظهار داشت: هنوز قضاوت در این رابطه زود است و به زمان بیشتری برای بررسی کمی این محصول نیازمندیم.

وی با اشاره به سرمای سال گذشته و خسارت ناشی از آن در درختان مرکبات مازندران افزود: وضعیت تولید درختان نارنگی خوب است ولی در درختان پرتقال با افت محصول مواجه هستیم.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی باغداران مازندران بیان داشت: در مرکز و شرق مازندران برف نبارید ولی سرمای بیش از ۱۰درجه زیر صفر، موجب خشکی درختان مرکبات و عدم باروری آنها در سال‌جاری شد.

وی با اشاره به گرم شدن هوا و فعالیت گسترده آفت‌ها به دلیل گرما تاکید کرد: استفاده از کارشناسان باغبانی برای حفظ میوه و کیفی کردن تولید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این مسئول با اشاره به اینکه باغداران به اطلاعیه‌هایی که از طریق سامانه پیامکی اتحادیه باغداران مازندران دریافت می‌کنند، توجه ویژه‌ای داشته باشند، گفت: برنامه‌ جامع آموزشی به همت اتحادیه باغداران مازندران در سطح تعاونی‌های استان و شهرستان‌ها، به‌ صورت منطقه‌ای و در روستاهای مرکز تولید برگزار می‌شود.

شعبانی افزود: این امکان برای باغداران استان فراهم شد تا با ورود به سایت اتحادیه شرکت‌های تعاونی باغداران مازندران، از برنامه‌های آموزشی این مرکز استفاده کنند.

 

/انتهای خبر