پس از ماهها بلاتکلیفی انتخابات ریاست اتاق بازرگانی ایران برگزار شد و صمد حسن زاده با کسب ۲۰۸ رای به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران انتخاب شد

شرق پرس : اول بهمن ماه انتخابات مجدد ریاست اتاق بازرگانی ایران در هشتمین جلسه هیات نمایندگان دور دهم اتاق ایران، بعد از هفت ماه اختلاف دولت و بخش خصوصی بر سر انتخابات دور دهم اتاق، برگزار شد.

در جریان برگزاری این انتخابات از بین ۲۱ نفر داوطلب تایید صلاحیت شده، ۱۷ نفر انصراف دادند و در نهایت کاندید‌های نهایی صمد حسن زاده، احد عظیم زاده، مجتبی غیابی و فرج‌الله معماری بودند که رقابت برای کرسی ریاست اتاق بازرگانی ایران بین آن‌ها انجام شد.

در نهایت صمد حسن زاده با کسب ۲۰۸ رای به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران در دور دهم انتخاب شد.

حسن زاده متولد سال ۱۳۲۲ در شهرستان تبریز است که مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم در رشته بازرگانی دارد. وی ۲۵ سال سابقه مدیریتی در شرکت کاشی تبریز داشته و در مجموع ۳۴ سال سابقه مدیریتی در کارنامه دارد و از بدو تأسیس انجمن مدیران صنایع آذربایجان شرقی جزو این انجمن بوده است.

صمد حسن زاده مدیرعامل گروه صنعتی کاشی تبریز است که پیش‌ازاین عناوینی همچون چهره ملی حوزه صنعت و کارآفرینی و دریافت جایزه برترین رهبر کسب‌وکار در خاورمیانه و شمال آفریقا و آسیا را در کارنامه دارد.