ویسی خاطرنشان کرد: سرپرستی امور شعب بانک ملی مازندران نیز در اجرای اعطای وام ازدواج تاکنون 12 هزار زوج در سامانه ثبت‌نام کرده تا پایان شهریور نیز از تسهیلات بانک ملی برخوردار می‌شوند.

مدیر امور شعب بانک ملی مازندران گفت: ۱۲ هزار زوج جوان مازندرانی از بانک ملی وام ازدواج دریافت می‌کنند.

به گزارش شرق پرس, هیبت‌الله ویسی در حاشیه بازدید از نمایشگاه مطبوعات استان مازندران در گفت‌‌وگو با  فارس، با گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار داشت: اصحاب رسانه به عنوان چشم بیدار جامعه ضمن اطلاع‌رسانی شفاف از رویداد ایجاد شده مردم را به حق و حقوقشان آشنا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت رسانه‌ها سبب پویایی جامعه می‌شود افزود: تعامل دو سویه رسانه با دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی سبب می‌شود تا بسیاری از نواقص و چالش‌های موجود در استان رفع شود.

این مسئول با اعلام اینکه بانک ملی در اقدامی چشمگیر به منظور ارائه وام ازدواج به زوج‌های جوان گام بزرگی برداشته است، تصریح کرد: مدیر عامل بانک ملی در توافقی با وزیر  اقتصاد اعلام کرد تا پایان شهریور امسال ۳۰۰ هزار زوج جوان در قالب یک هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه اعطا می‌شود که این طرح از سه روز گذشته اجرا شد.

ویسی خاطرنشان کرد: سرپرستی امور شعب بانک ملی مازندران نیز در اجرای اعطای وام ازدواج تاکنون ۱۲ هزار زوج در سامانه ثبت‌نام کرده تا پایان شهریور نیز از تسهیلات بانک ملی برخوردار می‌شوند.

این مسئول درباره میزان معوقات بانک ملی مازندران، یادآور شد: معوقات ما نسبت به تسهیلات پرداختی درصدش از استاندارد بالاتر است و این در چند بخش خلاصه می‌شود.

مدیر امور شعب بانک ملی مازندران با اشاره به اینکه برای حمایت از تولید و اشتغال استان با واحدهایی تولیدی که معوقه بانکی دارند همراهی کردیم، افزود: بند ۱۶ بودجه سال ۹۲ تا ۱۵ تیرماه سال جاری تمدید شد و مساعدت لازم برای حفظ اشتغال و افزایش تولید فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: آن تعداد از بدهکارانی که با بانک همراهی و تعامل نداشتند و به تعهدات خود عمل نکردند بعد از مساعدت زیاد ناچار براساس قانون با آنان برخورد شد.

ویسی با بیان اینکه در راستای حفظ و تولید مطالبات غیر جاری کاهش می‌یابد تصریح کرد: مطالباتی که از سوی مشتریان برگشت کند برای توسعه و ایجاد اشتغال استان هزینه می‌شود.

مدیر امور شعب بانک ملی مازندران همکاری مجموعه قوه قضائیه را برای بازپس گیری معوقات بانکی موثر دانست و گفت: اگر مطالبات غیر جاری وصول شود به نقدینگی کشور اضافه شده و بسیاری از مشکلات مانند اشتغال رفع می‌شود.