رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود با بیان اینکه این زمین به ارزش 450 مترمربع به وقف رسیده است، بیان داشت: واقف خیراندیش این زمین را با نیت احداث حسینیه، ساخت یک واحد نانوایی و صرف عواید آن در جهت امور خیریه وقف کرد.

vagf1

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود از ثبت یک وقف جدید به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شرق پرس, حجت‌الاسلام فتاح سوادکوهی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد موقوفات این شهرستان ویژه برپایی اقامه عزا و اطعام‌دهی در ایام ماه محرم و صفر برای سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است، اظهار داشت: تعداد زیادی از موقوفات شهرستان میاندورود اراضی کشاورزی است که در روستاها قرار دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود با بیان اینکه نام واقفان خیراندیش هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود، بیان داشت: متولیان موقوفات جزو خانواده اوقاف هستند و هر کدام از اینها در راستای زنده نگه‌ داشتن نیت واقف در خدمت اهل بیت هستند.

این مسئول به رویکرد جدید اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران اشاره کرد و بیان داشت: احیای موقوفات و حفظ آن با افزایش عواید و بهره‌برداری بیشتر و بهینه در جهت اجرای امینانه نیات واقفان یکی از رویکردهای جدید اوقاف مازندران است.

سوادکوهی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری اراضی کشاورزی موقوفه یکی از رویکردهای جدید اداره اوقاف شهرستان میاندرود است، گفت: افزایش عواید موقوفات و هزینه آن در راستای نیت واقف موجب ترویج فرهنگ وقف و زنده شدن نیت واقف می‌شود.

وی از ثبت یک وقف جدید در شهرستان میاندورود خبر داد و گفت: واقف خیراندیش سید رضا سیدی بادله‌ای با حضور در اداره اوقاف این شهرستان زمین خود را وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود با بیان اینکه این زمین به ارزش ۴۵۰ مترمربع به وقف رسیده است، بیان داشت: واقف خیراندیش این زمین را با نیت احداث حسینیه، ساخت یک واحد نانوایی و صرف عواید آن در جهت امور خیریه وقف کرد.

سوادکوهی ارزش تقریبی این موقوفه را یک میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اوقاف براساس نیت واقف به آن عمل خواهد کرد.