قیمت گوجه که یکی از محصولات پرمصرف برای اقشار ضعیف تر و آسیب پذیر جامعه است روزهاست که بهمراه چند محصول دیگر بر مدار گرانی می چرخد...

وضعیت قرمز برای گوجه فرنگی در مازندران

 

به گزارش شرق پرس(شرق مازندران) قیمت گوجه فرنگی این روزها در برخی از میوه فروشی های مازندران به ۶ هزار تومان هم رسید! البته گرانی گوجه و سیب و خیار … هفته هاست که در میوه فروشی ها پابرجاست. از طرفی قیمت خرید این نوع محصولات از کشاورز بسیار پائین تر از آن چیزی است که حتی رضایت نسبی قشر کشاورز را در پی داشته باشد.

 

حال با این وضعیت که خریدار و مصرف کننده ناراضی است و کشاورز و فروشنده محصول هم ناراضی است, پیدا کنید پرتقال فروش را.

 

در همین رابطه امیرحسین فخرآوران در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: دلیل افزایش قیمت گوجه در بازار  بارندگی در مناطق جنوب است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران افزود: پیش‌بینی ما این است تا پایان فروردین ماه امسال این افزایش قیمت ادامه داشته و پس از این مدت به وضعیت عادی برمی‌گردد.

 

وی با اشاره به افزایش قیمت سیب سفید و قرمز در استان، افزود: در حال حاضر قیمت سیب سفید  با قیمت ۶ هزار تومان و سیب قرمز با قیمت ۵ هزار و ۵۰۰ تومان در حال عرضه است.

 

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار مرکز مازندران در پایان گفت: فروشندگان باید با دریافت سود ۲۰ تا ۳۰ درصدی محصول میوه را در بازار به فروش برسانند و دریافت سود بیشتر تخلف محسوب شده و با این موضوع به‌صورت جدی برخورد می‌شود.