جلسه کمیته توسعه مشارکت های سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با حضور مسئولان در استانداری مازندران برگزار شد

به گزارش شرق پرس، با حضور دکتر حسن نژاد معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران، دکتر سجاد سالک مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، حاج حبیب حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان، محمدرضا ییلاقی اشرفی سرپرست معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل و دیگر مسئولان استانی جلسه کمیته توسعه مشارکت های سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر  با هدف بررسی راههای مشارکت سازمان های مردم نهاد استان در جهت مقابله با آسیب های اجتماعی و اعتیاد برگزار شد.

 

حسن نژاد : ظرفیت قابل توجه سمن ها برای مقابله با آسیب های اجتماعی

دکتر حسن نژاد در این نشست گفت : توفیق یافتن در مقابله با آسیب های اجتماعی بر پایه پیشگیری و مداومت در اجرای برنامه های پیشگیرانه است و سمن ها نیز در این مسیر می توانند در پیشگیری و درمان اعتیاد نقش قابل توجهی داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره باینکه ریشه بیشتر مشکلات جوانان در این نوع آسیب اجتماعی، نداشتن مهارت لازم در زمینه های مختلف است افزود ؛ گرچه شرط اساسی غلبه کردن بر مشکلات آموزش است اما باید فرصت های اشتغال را شناسایی کرد که نیاز به همراهی همه دستگاه ها و نهادها است.

حسن نژاد ظرفیت سازمان های مردم نهاد را برای ورود به مسائل و مشکلات اجتماعی جامعه قابل توجه دانست و گفت : سمن ها باید با مردم ارتباط مستمر و جدی تری داشته باشند چراکه از دل مردم هستند و قابلیت تاثیرگذاری بیشتری در مردم دارند.

وی اعتیاد را برای زنان و مادران خانواده خطرناک تر دانست و توضیح داد؛ بدلیل حساس بودن و محوری بودن نقش زنان در شکل گیری خانواده، باید پیشگیری و درمان نیز در این قشر در اولویت باشد تا شاهد فروپاشی خانواده های در معرض خطر نباشیم.

دکتر حسن نژاد با تاکید بر اهمیت ماموریت ورزش و جوانان افزود؛ از احساس مسئولیت و تلاش های صورت گرفته در این دستگاه در زمینه ساماندهی سمن ها و برنامه ریزی برای رفع مشکلات جوانان سپاسگذاریم و باید برای حمایت و کمک های سایر دستگاه ها نیز برنامه ریزی های لازم را داشته باشیم.

 

وضعیت استان مازندران در میان سمن های کشور درخشان است

 

دکتر سالک مدیرکل وشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان نیز گفت : مازندران جزو استان های درخشان در سمن های کشور است و جا دارد از استانداری مازندران به دلیل انعقاد تفاهمنامه نیز تشکر و قدردانی نمایم چراکه همواره همکاری و هم افزایی استانداری و اداره کل ورزش و جوانان در جهت کاهش مشکلات جوانان تاثیرات خوبی داشت.

وی تاکید کرد؛ باور قلبی دارم اگر به سازمان های مردم نهاد جوانان بصورت مناسب توجه کنیم با ایده ها و خلاقیت هایی مواجه خواهیم شد که برای رفع مشکلات کمک کننده خواهند بود.

سجاد سالک مهم ترین مسئله در بحث آلوده شدن و اعتیاد جوانان را پیشگیری دانست و اظهار داشت؛ در وزارت ورزش و جوانان به این مسئله توجه ویژه شده است و در بحث اشتغال جوانان با طرح هایی مانند سرباز مهارت و آموزش جوانان و تقویت سمن های کارآفرینی اقدامات خوبی صورت گرفت.

سالک با انتقاد از کم کاری و کیفیت پایین برخی سمن ها گفت : امسال برای نخستین بار طرح دسته بندی سمن ها را در ایران آغاز کردیم و سعی می کنیم تا پایان سال رصد فعالیت های سازمان های مردم نهاد جوانان در سراسر کشور تکمیل نمائیم.

 

حسین زادگان : برای قبل از آلوده شدن جوانان به اعتیاد برنامه داشته باشیم

 

حبیب حسین زادگان نیز در این نشست  با اشاره باینکه مازندران چهارمین استان کشور در زیرساخت و سرانه ورزشی است افزود : معتقدم اگر قبل از اعتیاد اماکن ورزشی و امکانات در اختیار جوانان قرار گیرد بهتر از آنست که برای پس از آلودگی و ابتلا جوانان به اعتیاد دغدغه داشته باشیم .

مدیرکل ورزش و جوانان در جلسه کمیته توسعه مشارکت های سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر  اظهار داشت: در بحث پیشگیری از اعتیاد باید از سنین نوجوانی و از مدارس برنامه ریزی داشته باشیم که مطمئناً بهترین نتایج حاصل خواهد شد و در این مسیر سازمان های مردم نهاد جوانان می توانند کمک وکننده و بازوی اجرایی طرح های اینچنینی باشند.

وی با اعلام اینکه مازندران در ورزش قهرمانی رتبه یک و  استان اول کشور و در ورزش همگانی همواره جزو ۴ استان برتر کشور هستیم تاکید کرد؛ ترقیب جوانان به ورزش و برنامه ریزی برای اوقات فراغت آنها در کاهش آمار ابتلا به اعتیاد تاثیرات مستقیمی دارد.