این نماینده مجلس گفت : زارع پور وزیر پیشنهادی ارتباطات به پلتفرم‌ها هیچ اعتقادی ندارد و در هیچ فضای مجازی عضو نیست

شرق پرس : حسین حاتمی در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت عیسی زارع‌پور وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در وهله اول خطاب به رئیس جمهور گفت: باید درباره تبعیض موجود در کابینه و عدم پیشنهاد گزینه مناسب توضیح ارائه کنید و امیدواریم حداقل از آذربایجانی‌ها در لایه‌های مدیریتی کابینه استفاده شود.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های زارع‌پور ابهام دارد، عنوان کرد: وی در زمان تصدی معاونتی در وزارت ارشاد با تندروی باعث عدم دریافت مجوز از سوی بسیاری از کسب و کارهای مجازی شد که منجر به تعطیلی آنها شد.

وی در ادامه با بیان اینکه فضای مجازی با همه حواشی بخشی از زندگی روزمره مردم است، عنوان کرد: وی به پلتفرم‌ها هیچ اعتقادی ندارد و در هیچ فضای مجازی عضو نیست و برنامه‌های وی نیز صرفا ابعاد پژوهشی داشته و عملی نیست.

حاتمی در ادامه با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت اقتصاد در فضای ارتباطات که وزیر پیشنهادی اطلاعی از آن نداشته و یا در برنامه‌های خود از آن نام نبرده است، اظهار کرد: مزیت‌های فناورانه وزارت ارتباطات با دایره عمل حوزه فناوری قوه قضائیه تفاوت دارد و این موضوع نباید ملاکی بر تصدی این وزارتخانه شود ضمن اینکه برنامه‌های وی فاقد اهداف کیفی و کمی بوده و قابلیت ارزش‌گذاری ندارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسائل جاری و حاشیه‌ای وزارت ارتباطات، مشکل کارمندان و کارکنان روستایی و همچنین شرح وظایف مخابرات هیچ جایگاهی در برنامه‌های وی ندارد. همچنین تعدد تصمیم‌گیران در بخش ICT که باعث بروز مشکل شده در برنامه وی نبوده و برای حل مشکلات دفاتر پیشخوان برای مثال مشکل ۵۷۰ دفتر آذربایجان شرقی، برنامه‌ای ذکر نشده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پایان با اشاره به کلاهبرداری‌های اخیر برخی پلتفرم‌ها و تعطیلی آنها نظیر روبیکا خاطر نشان کرد: وزیر پیشنهادی برنامه‌ای کاربردی برای جلوگیری از تخلف برنامه‌های ایرانی ارائه نکرده است.