انتشار تصاویری از حضور گردشگران با وضعیت نامناسب و هنجار شکنانه در سد لفور سوادکوه، واکنش دادستان مازندران و معاون سیاسی امنیتی استان را در پی داشت

شرق پرس : با آغاز فصل گرما، شاهد حضور گردشگران مختلف از اقصی نقاط کشور و حتی جهان در سواحل و مراکز تفریحی و گردشگری مازندران هستیم که در برخی موارد نیز مردم منطقه با هنجار شکنی هایی نیز مواجه  می شوند. اما اینبار انتشار تصاویر بدون حجاب چند جوان در دریاچه سد لفور سوادکوه حاشیه های زیادی به همراه داشت.

دادستان عمومی و انقلاب مازندران با اشاره به بی‌حجابی و هنجارشکنی در سد لفور و به انتشار تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی گفت: بر اساس دستور رئیس کل دادگستری استان به دادستان مازندران این موضوع به صورت ویژه بررسی می شود.

سیدیونس حسینی‌عالمی با بیان اینکه فردا بازدیدی از منطقه صورت می‌گیرد و با خاطیان به صورت جدی برخورد می‌شود افزود: حضور عده‌ای از افراد به صورت مختلط و نداشتن هیچ پوشش و انتشار این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی جرم محسوب می‌شود و قطعا با خاطیان این مسأله برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه برای آب منطقه‌ای استان که اعلام کرده؛ فضا در اختیار بخش خصوصی بوده و به آنها ارتباطی ندارد، نیز تکالیفی در نظر گرفته می‌شود خاطرنشان کرد: نظارت بر عهده آب منطقه‌‌ای است و ممکن است واگذاری مقطعی در اختیار بخش خصوصی باشد اما تکلیف اینکه به چه کسانی واگذار شود و مراقبت‌های نظارتی از سوی آب منطقه‌ای بوده است.

حسینی‌عالمی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی نیز در این زمینه به صورت قاطعانه وارد شده است تصریح کرد: به نظر من تا زمانی که مسؤولان به وظایف خود به درستی عمل نکنند این تخلفات صورت می‌گیرد و مسؤولان در این زمان سعی می‌کنند مسؤولیت خود را واگذار کنند که در این زمینه بخشی از تخلفات متوجه آب منطقه‌ای مازندران است.

به گزارش صداوسیما، دادستان مرکز استان با بیان اینکه حضور مسؤولانه نهادهای مرتبط با مناطق گردشگری جلوی تخلفات و ناهنجاری‌های اجتماعی را می‌‌گیرد افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری استان باید در حوزه مسؤولیتی خود به درستی عمل کند و نباید به بهانه اینکه دست خصوصی است سلب مسؤولیت کند.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران: با این اقدام ضد فرهنگی برخورد خواهد شد

 

دکتر حسن نژاد در واکنش به هنجارشکنی های سد لفور در شهرستان سوادکوه گفت: به فرماندار شهرستان اعلام شد تا بررسی و شناسایی عوامل این اقدام ناشایست برای معرفی به مراجع ذی ربط و انجام اقدامات قانونی بطور مجدانه در دستور کار قرار گیرد.

حسین حسن‌نژاد گفت: علیرغم حجم بالای حضور مسافران در جای جای نقاط استان ولایتمدار مازندران، بمنظور تسهیل و تسریع رفاه گردشگران همراه با رعایت کامل شئونات اسلامی و حفظ فضای فرهنگی ناب ایرانی- اسلامی بویژه فرهنگ متعالی مردم مومن استان، در مناطق گردشگری بویژه سواحل مازندران در قالب کمیته های مختلف؛ تمهیدات لازم اتخاذ گردید و مجموعه گسترده ای از نیروها و فعالان دست اندرکار همه تلاش خود را برای یک سفر ایمن توام با عزت برای مسافران و میزبانان بکار می بندند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران افزود: علیرغم همه تمهیدات اندیشیده شده؛ بدلیل حجم بالای حضور گردشگران و گستردگی استان، عده ای معدود در نقاطی دور از منظر عمومی به اقدام ضدفرهنگی و اخلاقی مبادرت می کنند که این مساله با انجام بررسی های لازم از سوی دستگاه های مسئول مورد رسیدگی قانونی قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: بدنبال اطلاع از این موضوع و اقدام ضد اخلاقی که با شئونات اسلامی و دینی مردم نظیر بی حجابی در تعارض کامل قرار دارد و هرگز مردم و مدیران استان چنین اقداماتی را در هیچ نقطه ای از مازندران برنمی تابند؛ مساله بصورت تلفنی و در پی دستور صریح و جدی استاندار مازندران بشکل مکتوب به فرماندار شهرستان اعلام شد تا بررسی و شناسایی عوامل این اقدام ناشایست برای معرفی به مراجع ذی ربط و انجام اقدامات قانونی بطور مجدانه در دستور کار قرار گیرد.

حسن نژاد یادآور شد: ضمن ابراز تاسف از بروز این اقدام؛ با پیگیری هایی که در حال انجام است با کسانی که بخواهند زمینه انجام امور غیراخلاقی را در استان پرمهر و پاک مازندران رقم بزنند، بطور جدی در چارچوب قانون برخورد می شود.

این واکنش در پی انتشار تصویری از حضور گردشگران با وضعیت نامناسب در سد لفور شهرستان سوادکوه شمالی رخ داد.