عطاء الله مهاجرانی گفت : اگر سلبریتی ها در یک سازماندهی برنامه‌ریزی شده علیه نظام قرار گرفته باشند؛ مانند یکی از هنرپیشه‌ها و یک فوتبالیست که البته به آمریکا مهاجرت کردند، موضوع متفاوت خواهد بود...

شرق مازندران : سید عطاالله مهاجرانی، وزیر فرهنگ دولت اصلاحات به جماران گفت: هنرمندان یا به اصطلاح سلبریتی‌ها واکنش‌های مختلف و متفاوتی انجام دادند، به نظرم کسانی که در محدوده حرف مطالبی عنوان کرده باشند، هر چند تند و تیز، دولت می‌بایست تحمل کند، اما اگر در یک سازماندهی برنامه‌ریزی شده علیه نظام قرار گرفته باشند؛ مانند یکی از هنرپیشه‌ها و یک فوتبالیست که البته به آمریکا مهاجرت کردند، موضوع متفاوت خواهد بود.

مهاجرانی همچنین گفت: فرماندهان نظامی آمریکا و فرماندهی «سنتکام» به صراحت گفته‌اند که ایران قدرت درجه اول نظامی موشکی و پهبادی منطقه شده است.

در واقع توان بازدارندگی ایران می‌تواند اسرائیل و آمریکا را برای تحمیل یک ابر چالش نظامی – امنیتی با تزلزل و فقدان تصمیم رو به رو کند، چنان که در طول دهه‌های گذشته به رغم تهدیدات تکراری اسرائیل که به ایران حمله می‌کند و یا ترجیع بند رؤسای جمهور آمریکا که: «همه گزینه‌ها روی میز است!» گمان نمی‌کنم با ابر چالش نظامی امنیتی در سال ۱۴۰۲رو به رو شویم.

البته بازسازی رابطه با عربستان و افزایش نقش چین نیز تأثیر تعیین کننده‌ای در این موضوع داشته و خواهد داشت. به نظرم راهکار در این حوزه نیز افزایش توان بازدارندگی ایران است، که تقریبا هر هفته شاهد اعلام خبر دستاوردهای جدید نظامی ایران هستیم.

همه می‌دانند که کشورها همه توان و دستاوردهای نظامی خود را اعلام نمی‌کنند.