سرهنگ رستمی از دستگیری هکری  با  ۹۰۰ میلیون ریال سرقت از حساب  ۴۸ نفر  در مازندران خبر داد. به گزارش شرق پرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس فتا از دستگیری هکری که با دسترسی به اطلاعات بانکی ۹۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی ۴۸ نفر برداشت کرده بود، خبر داد. وی گفت: […]

سرهنگ رستمی از دستگیری هکری  با  ۹۰۰ میلیون ریال سرقت از حساب  ۴۸ نفر  در مازندران خبر داد.

به گزارش شرق پرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس فتا از دستگیری هکری که با دسترسی به اطلاعات بانکی ۹۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی ۴۸ نفر برداشت کرده بود، خبر داد.

وی گفت: این هکر که با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی بیش از ۴۰۰ نفر از مشتریان بانک‌ها از طریق نرم‌افزار “کیلاگر” به تازگی کار برداشت غیرمجاز از حساب‌های این افراد را شروع کرده بود، توسط ماموران شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای مازندران افزود: متهم که دارای مدرک دیپلم گرافیک و آشنا به رایانه است در اعترافات خود گفته زمانی که از حساب پدر خانمش به همین روش سرقت شد، وسوسه شده و با اخذ اطلاعات و روش‌های تولید و ایجاد این نرم‌افزار جاسوسی برای رسیدن به اهداف پلید خود گام برداشت.

رستمی تصریح کرد: متهم با مراجعه به کافی‌نت‌های سطح استان و همچنین از طریق ایمیل این نرم‌افزار را در سطح کشور منتشر کرد و از این طریق کاربرانی که از طریق صفحه کلید خود اقدام به برداشت اینترنتی حساب خود در فضای مجازی می‌کردند را شناسایی می‌کرد.

رستمی خاطرنشان کرد: این نرم‌افزار در رایانه‌های آلوده طوری عمل می‌کرد که شماره کارت و رمز دوم(CVV2) و سایر اطلاعات حساب مالباختگان از طریق ایمیل به رایانه شخصی متهم انتقال می‌یافت و پس از دسته‌بندی اطلاعات حساب‌ها در یک فرصت مناسب اقدام به انتقال وجه و یا خرید سکه و همچنین خرید گوشی‌های گران قیمت در سطح شهرستان‌های استان کرده بود.

وی افزود: این هکر حرفه‌ای برای اینکه شناسایی نشود، خود را کارمند یکی از انجمن‌های خیریه معرفی می‌کرد.

متهم در تحقیقات به عمل آمده تاکنون با هک بیش از ۴۰۰ فقره از حساب‌های بانکی افراد مختلف در سراسر کشور از طریق نرم‌افزار کیلاگر اعتراف کرد.

رستمی همچنین ادامه داد: متهم برنامه‌ای به نام(manager) طراحی کرده بود تا این نرم‌افزار اطلاعات ذکر شده بالا را به صورت دسته‌بندی شده برایش مانیتور می‌کرد و همچنین از قابلیت‌های این برنامه مانده‌گیری از درگاه بانک ملی با استفاده از شماره کارت‌های بانک‌های دیگر بود.

رستمی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۴۸ نفر از مالباختگان شناسایی شدند که برابر اظهارات متهم در مجموع ۹۰۰ میلیون ریال از حساب‌های این افراد برداشت کرده است.

رستمی برای جلوگیری از این‌گونه سرقت‌ها خطاب به کاربران سیتسم‌های رایانه‌ای گفت: در هنگام عملیات بانکی از طریق اینترنت و فضای مجازی سعی شود حتی‌الامکان از طریق صفحه کلید مجازی سیستم صورت گیرد تا قربانی بعدی این گروه از مجرمین نباشید و در هنگام خرید اینترنتی و دیگر عملیات بانکی مشخصات حساب در آیتم‌های مربوطه به صورت رندومی درج شود تا این گونه نرم‌افزارها در ارسال و دریافت اطلاعات با مشکل مواجه شود و نتوانند به صورت دقیق اطلاعات را برای هکر ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: اسپم‌ها یا ایمیل‌های ناشناس دریافتی را در سیستم باز نکنید، چون ممکن است این گونه ایمیل‌ها محتوی بدافزار کیلاگر باشند.

 

/انتهای خبر