روهام ابوطالبی با اشاره به در پیش بودن روز جهانی پیاده روی گفت : با حضور پیشکسوتان و نمایندگان کشورهای همسایه و با رعایت پروتکل های بهداشتی همایش پیاده روی بین المللی در ساری برگزار می شود ...

به گزارش شرق پرس، رئیس هیات ورزش های همگانی مازندران گفت : به مناسبت یازده مهر روز جهانی پیاده روی ، همایش پیاده روی بین المللی به میزبانی استان مازندران و در رده پیشکسوتان برگزار خواهد شد .

روهام ابوطالبی افزود؛ در این رویداد بین المللی به هر استان کشور ۴ سهمیه تعلق گرفت و از شهروندان کشورهای همسایه که در ایران مقیم هستند نیز شرکت کننده هایی خواهیم داشت که همه آنها باید هر دو دوز واکسن کرونا دریافت کرده و تست پی سی آر نیز بهمراه داشته باشند.

وی افزود؛ برای این رویداد بین المللی با همکاری پارک علم و فناوری مازندران و شرکت های دانش بنیان استان، یک اپلیکیشن پیاده روی طراحی گردید و علاقه مندانی که نمی توانند در این همایش بصورت حضوری شرکت کنند، از طریق این نرم افزار و در محل زندگی خود همراه با شرکت کنندگان ، این رویداد را دنبال خواهند کرد.

ابوطالبی هدف از برگزاری این همایش را انتشار پیام صلح و دوستی بین کشورهای منطقه و ایجاد دغدغه و ترغیب شهروندان به سمت و سوی تحرک و فعالیت بدنی اعلام و تاکید کرد؛ با کمک و همراهی فدراسیون ورزش همگانی و اداره کل ورزش و جوانان برای تغییر سبک زندگی مردم و افزایش فعالیت های بدنی، برنامه های مختلفی را تدارک دیده ایم و معتقدیم با آموزش صحیح شهروندان و با کمترین امکانات می توان زندگی سالم و پرنشاط را در جامعه ترویج کرد که این موضوع در کنترل بحران ها ازجمله بیماری کرونا تاثیرگذار خواهد بود .