اولین همایش ارتباط صنعت و دانشگاه مازندارن با هدف ایجاد زمینه ارتباط مستمر و هدفمند بین صنعت و دانشگاه روز دوشنبه در نکا برگزار شد.

 

 

به گزارش شرق پرس، دبیر هیات داوران این همایش در آیین آغازین آن گفت : خوشبختانه امسال صنعتگران و دانشگاهیان از این همایش استقبال و حدود ۴۰ مقاله ارسال کردند که پنج عنوان مقاله به عنوان برتر انتخاب شد.

 

محمد امینی افزود : هشت مقاله از مجموع مقاله های ارسالی به صورت شفاهی در همایش ارائه و بقیه به صورت پوستر در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.

 

 

او ادامه داد : دبیرخانه این همایش به صورت دائمی در کانون مهندسان استان مازندران فعال است و همه افرادی که عضو کانون مهندسین باشند یا نباشند می توانند با دبیرخانه همکاری داشته و نظرات و ایده های خود را ارائه کنند.

 

 

امینی گفت : در حال حاضر ۱۴۷ واحد آموزشی و ۱۵۲ واحد تحقیقاتی در مازندران فعال است که به عنوان نمونه دانشگاه صنعتی بابل یا کشاورزی ساری تنها یک نمونه از این تعداد است.

 

 

وی افزود : وجود دانشگاه ها و موسسات آموزشی در کنار صنعت ظرفیتی مناسب برای ارتباط واحدهای تولیدی و دانشگاه است تا در جهت رشد همه جانبه اقتصادی و علمی و تولیدی گام بردارند.

 

 

او ادامه داد : توان دانشگاهیان در کنار تجربه صنعتگران، عامل مهمی برای رشد همه جانبه در کشور است که باید توجه بیشتری به این موضوع شود.

 

روح الله جعفر پور دبیر همایش صنعت و دانشگاه مازندران نیز گفت : توجه به ارتباط صنعت و دانشگاه در ایجاد توسعه پایدار بسیار موثر است و لذا باید با افزایش این ارتباط در جهت توسعه همه جانبه گام برداریم.

ایرنا