آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری در این یادواره که در روستای سیکا نکا برگزار شد با گرامیداشت نام و یاد شهدا گفت: بیداری اسلامی جهان مرهون خون شهدای است و اکنون ایران با این شهدای گرانقدر الگوی جهان اسلام شده است.

.

هفتمین یادواره شهدای دهستان استخرپشت نکا برگزار شدهفتمین یادواره ۳۱ تن از شهدای دهستان استخرپشت نکا امروز (پنج شنبه ) در روستای سیکا برگزار شد.
.
.
به گزارش شرق پرس, آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری در این یادواره با گرامیداشت نام و یاد شهدا گفت: بیداری اسلامی جهان مرهون خون شهدای است و اکنون ایران با این شهدای گرانقدر الگوی جهان اسلام شده است.

وی اظهار داشت: فرهنگ شهید و شهادت در برابر سونامی فرهنگ غرب و استکبار بازدارنده است و باید این فرهنگ شهادت بیش از گذشته در جامعه ترویج شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: راز بقای مکتب ما خون شهدا است و همه ما مسوول تبیین اندیشه های بلند امام راحل و شهدا و اطاعت پذیری از رهبری هستیم.

طبرسی گفت: سرزمین ما با خون شهدا طیب و طاهر است و شهدای ما با نثار خون خود عزت و امنیت امروزی را برای ما به ارمغان آوردند و ما باید در پاسداشت این خون ها تلاش کنیم.

وی همچنین بااشاره به مهاجرت افراد از هزارجریب به شهرهای مختلف افزود: باید با آسیب شناسی مناسب از این مهاجرت ها جلوگیری کرده و زمینه ماندگاری افراد در روستاها و مهاجرت معکوس را کنیم.

مداحی، قرائت دکلمه ، پخش کلیپ و برگزاری نمایشگاه آثار شهدا از جمله برنامه های جانبی این یادواره بوده است.