شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که به خاطر حفظ سلامت مردم تمامی تجمع عمومی و هرگونه مراسم راهپیمایی در راستای گرامیداشت روز جهانی قدس ممنوع است

شرق پرس : در اطلاعیه شورای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران آمده است:

قدس شریف و مسجدالاقصی، قبله اول مسلمین و مردم مظلوم و مسلمان فلسطین اکنون ۷۳ سال است در اسارت رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل قرار دارد، هر چند امسال مانند سال گذشته به خاطر بیماری کرونا و حفظ سلامت مردم هرگونه تجمع عمومی و مراسم راهپیمایی خودرویی ممنوع است، اما امت اسلامی ایران و مردم ولایتمدار مازندران هیچگاه قدس شریف و مسلمانان مظلوم فلسطین را از یاد نخواهند برد و تا آزادی فلسطین و قدس شریف در کنار مسلمانان مظلوم فلسطین خواهند بود.

همچنین در این اطلاعیه آمده است، امّت ایران اسلامی و مردم دیار علویان، آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب اسرائیل را همچنان دشمن شماره یک اسلام و مسلمین می دانند و به همین دلیل مازندرانی ها همراه با ملت مسلمان کشورهای اسلامی، جنایات رژیم صهیونیستی و کودک‌کش اسرائیل و حمایت همه جانبه آمریکای جنایتکار از این رژیم را محکوم می‌کنیم.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اطلاعیه خود اظهار داشت: ما مردم مازندران شعار محوری و هشتک سراسری “آزادی قدس نزدیک است” را درفضای مجازی همراهی و حمایت خود را از قدس شریف و مسلمانان فلسطین اعلام می‌کنیم.

همچنین با تبلیغات محیطی در استان مازندران و برافراشتن پرچم بزرگ فلسطین و تبیین جایگاه قدس شریف از طریق صدا و سیمای مرکز مازندران و  فضای مجازی و رسانه ها  روز جهانی قدس را گرامی می داریم.

روز جمعه ۲۴ ماه مبارک رمضان مطابق با ۱۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ روز جهانی قدس است .

از ابتدای شیوع ویروس کرونا بسیاری از مراسم آیینی و فرهنگی کشور و استان مازندران تحت تاثیر فضای کرونایی به دلیل برنامه های پیشگیری از انتقال بیشتر ویروس، لغو و ممنوع شدند.

براساس تازه ترین اطلاعیه دانشکاه علوم پزشکی مازندران و دانشگاه علوم پزشکی بابل، ۹۲۳ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۲۴ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

مازندران ۵۷شهر بزرگ و کوچک و سه هزار و ۵۰۰ روستا دارد. جمعیت استان بر اساس آخرین برآوردها حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اعلام شده است.