پسر 16 ساله ای ساروی با تبلیغ صیغه در فضای مجازی و هدایت قربانیان به درگاه جعلی حساب 250 نفر را هک کرد ...

به گزارش شرق پرس فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری پسر ۱۶ساله متهم به کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان ساروی خبر داد.

سردار سیدمحمود میرفیضی گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان ساروی به پلیس فتای این فرماندهی و طرح شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز ۹۰میلیون ریال، از یک حساب بانکی، با اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس فتا، هکر اطلاعات حساب بانکی مال باخته که پسر ۱۶ساله بود شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: در فرایند تحقیقات کارآگاهان پلیس فتا از مال باخته مشخص شد، متهم، میزان برداشت غیرمجاز را هزینه خرید شارژ و انتقال آن به دیگر حساب‌های بانکی کرد.

سردار میرفیضی خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی‌های فنی پلیس با اقرار به بزه انتسابی، اذعان داشت؛ با تبلیغ صیغه در گروه‌های تلگرامی از خرداد امسال و ایجاد آی دی برای برقراری ارتباط و مشاهده پروفایل، طعمه‌های خود را به درگاه‌های جعلی بانک هدایت و به هک اطلاعات حساب بانکی آنان اقدام کرده است.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه با بررسی گوشی تلفن همراه متهم، فهرست درگاههای جعلی و ۲۵۰شماره کارت‌ بانکی اشخاص به همراه اطلاعات بانکی حساب‌های مذکور که این فرد هک کرده کشف شد، به شهروندان توصیه کرد؛ در خرید اینترنتی مراقب درگاه‌های جعلی باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

mazandaran.iribnews