ظاهراً همه گرانی ها و نابسامانی ها در بازار ارز و سکه جنبه روانی دارد و مردم عادی که متضرر اصلی این افزایش قیمت ها هستند باید منتظر ترکیدن این حباب ها باشند!

شرق پرس: به نظر می آید برخی اظهارات سیف رئیس کل بانک مرکزی برای مخاطبان کاملاً تکراری و قابل پیش بینی است. زمانیکه فشار بروی مردم عادی با گرانی ارز و طلا که مقدمه گرانی کالاهای دیگر است هر روز بیش از پیش می شود, این مقام مسئول گرانی ها را حاصل حباب! می دانند و هموراه می گوید قیمت ها ناشی از جو روانی است. گویا همه چیز آرام است و نجواهای ارز ۷ تومانی و سکه دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی تنها حباب موقتی است.

اما در جدیدترین موضوع گیری, رییس کل بانک مرکزی با بیان این مطلب که گرانی سکه ، روانی است که به تدریج برطرف می شود، گفت: بابت تعادل عرضه و تقاضای بازار سکه مشکلی نداریم ضمن اینکه منابع کلان بانک مرکزی هم وضع مطلوبی دارد. او پیش از این در مورد دلار، آنهم در ایامی که نرخ آن در بازار کمتر از ۴ هزار تومان بود، همین جملات را بیات کرده بود.

ولی الله سیف در نشست بررسی گزارش عملکرد توسعه اشتغال روستایی با ادامه روند سابق خود گفت : واقعیت این است که در پیش فروش سکه ۷ میلیون سکه به فروش رفت که این سکه های پیش فروش شده به سرعت به بازار می‌آید.

سیف با بیان اینکه هیچ کمبودی در عرضه سکه نداریم اظهار د اشت: به نظر می‌رسد اتفاقات به وجود آمده بیشتر عامل روانی دارد که به تدریج می‌تواند برطرف شود.

رییس کل بانک مرکزی همچنین گفت : البته شرایط بین المللی، مسائل روانی و بزرگ نمایی برخی مسائل که ریشه واقعی ندارد توانسته چنین اثری در بازار ایجاد کند که البته محدود به طلا هم نیست. در برخی کالاها هم چنین وضعی به وجود آمده که بیشتر جنبه روانی دارد.