در مراسم روز قلم ! فرمانداری گلوگاه دیده شد که از طرف فرمانداری با رسانه ها و خبرنگارانی از شهرستان های دیگر تماس گرفته و از آنها دعوت بعمل آمد...

ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ

نون، سوگند به قلم و آنچه مى ‏نویسند

سردبیر شرق پرس – تیر ماه سال قبل بود که با توجه به عدم توسعه مناسب شهرستانهای شرقی مازندران نسبت به نقاط دیگر استان و حتی کشور  ایده راه اندازی رسانه ای تخصصی ویژه شهرستانهای شرقی مازندران(گلوگاه- بهشهر- نکا- میاندرود- ساری)  با شعار ” از شرق مازندران طلوع را ببینیم” در شهرستان گلوگاه ایجاد و بسرعت تا شهرستان ساری مورد توجه و همراهی علاقه مندان رسانه ای قرار گرفت.

 در این یک سال گذشته که بصورت رسمی از فعالیت این رسانه می گذرد فراز و نشیبهای فراوانی را تجربه کرده ایم که تحمل این سختی ها جز به لطف الهی و رضایت مردم فهیم شهرستانهای شرقی و روند روبه رشد این رسانه مقدور نبود.

  اما برخی رفتارهای عجیب و در پس پرده نشان می دهد که حمایت از رسانه و خبرنگار و همچنین ترویج فرهنگ نقدپذیری فقط در حد شعار برای بعضی از مسئولین است.

 بعنوان مثال: در مراسم روز قلم ! فرمانداری گلوگاه که روز یکشنبه برگزار شد دیده شد که از طرف فرمانداری با رسانه ها و خبرنگارانی از شهرستان های دیگر تماس گرفته و از آنها دعوت بعمل آمد و فرماندار محترم پس از سخنرانی و دفاع از عملکرد خود هدایایی نیز به خبرنگاران و نماینده رسانه ها تقدیم کرد.

   فارغ از هر نیت و هدفی, اصل این عمل موجب خرسندی همه ی ماست چراکه در این مدت به این باور رسیده ایم که شاید مظلوم ترین قشر جامعه همین خبرنگاران هستند که حمایت از آنان غالبا در حد شعار باقی می ماند.

 اما باید پرسید عدم دعوت از تنها رسانه تخصصی این منطقه که اتفاقا یکی از مستقل ترین و مردمی ترین رسانه های استان است که شاید بیشترین خبر و تحلیل را در مورد شهرستان گلوگاه (که عموما در رسانه های دیگر مظلوم واقع می شود) دارد, و دعوت گزینشی از رسانه ها و خبرنگاران, ریشه در چه عاملی می تواند داشته باشد؟

 اولین موردی که در ذهن متبادر می شود اینست که شاید مسئولین فرمانداری گلوگاه از وجود چنین رسانه ای در شهرشان بی اطلاع باشند ! که به چند دلیل امکان چنین فرضی محال است.

 چراکه اولا: با توجه به واکنشهای دوستان به برخی از مطالب و انتقادات نویسندگان شرق پرس بعید به نظر می رسد از وجود این رسانه در منطقه بی اطلاع بوده باشند.

 ثانیاً : اگر عزیزان در یک سال گذشته حتی یکبار به مرورگرهای اینترنت مراجعه کرده و “شرق مازندران” و یا “خبرگزاری شرق مازندران” که حوزه مسئولیت شان است را جستجو کنند اولین سایتی که از طرف مرورگرهای بین المللی معرفی می شود “شرق پرس”  خواهد بود.

 ثالثاً : اگر از اداره ارشاد شهرستان گلوگاه که بی شک متولی رسانه ها در شهرستان است استعلام می گرفتند بازهم آنجا سایت خبری تحلیلی شرق پرس بعنوان یک رسانه بومی به ایشان معرفی می شد.

  مورد دیگری که ممکن است موجب دعوت نشدن رسانه بومی شرق پرس به این مراسم شده باشد آزرده خاطر بودن و کدورت دوستان از مسئولان سایت شرق پرس بخاطر سیاستهای عدم وابستگی, مستقل و منتقد بودن است که اگر چنین بود باید به عرض برسانیم که ما سالهاست هزینه های این استقلال را با جان و دل پذیرفته ایم و سرباز و پرورش یافته در مکتب همان معمار کبیر هستیم که استقلال را اولی تر از بسیاری از امور می دانست.

  البته این ظن هم وجود دارد شاید بزرگواران, رسانه شرق پرس را هنوز به رسمیت نشناخته اند که باید گفت: ما با افتخار اعلام می کنیم که رسمیت خود را از مردم و مخاطبان همیشگی خود داریم و به آن می بالیم چراکه سایت شرق پرس در این مدت بیش از ۷ هزار خبر و تحلیل بروی خروجی خود برد و در این مدت کوتاه به رکورد تا ۲ هزار بازدید در روز دست یافت که از هر نظر نشان دهنده اقبال و اعتماد مردم به این رسانه مردمی است.

  مفتخریم که این رسانه جزء معدود رسانه هایی است که با هزینه شخصی و بدون دریافت کمترین کمک از ارگان یا نهادی و تنها با هدف شناسایی استعدادها و توسعه و تعالی منطقه شرق مازندران راه اندازی شد و انشاالله در راه اطلاع رسانی صادقانه و نقد منصفانه ادامه مسیر خواهد داد و اینگونه بی مهری ها که دراین مدت, کم هم نبوده نیز نه تنها کوچکترین خللی در اراده همکاران شرق پرس ایجاد نخواهد کرد بلکه ما را دلگرم تر و امیدوارتر به ادامه مسیر می کند.