با حضور اساتید و مسئولان حوزه فرهنگ و ورزش، نشست تخصصی اساتید و مروجین فرهنگ پهلوانی در اداره کل ورزش و جوانان برکزار شد

به گزارش شرق پرس با همکاری بسیج ورزشکاران، هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای و اداره کل ورزش و جوانان، با حضور حجت الاسلام موحد استاد حوزه و دانشگاه و امام جمعه موقت شهرستان نکا، سرهنگ افشار رئیس بسیج ورزشکاران سپاه کربلا، ییلاقی اشرفی معاون فرهنگی و جوانان، دلیری معاون ورزش همگانی، یگانه مدیر روابط عمومی و جمعی از اساتید حوزه فرهنگ و ورزش، همزمان با فرا رسیدن هفته ورزش پهلوانی و زورخانه ای ، “نشست تخصصی اساتید و مروجین فرهنگ پهلوانی” در سالن شهید زرهورن اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.

 

حجت اسلام موحد از اساتید حوزه و دانشگاه و امام جمعه موقت شهرستان نکا د راین نشست گفت : حضرت علی (ع) یک جوانمرد بود و ورزشکاران و پهلوانان ما نیز باید با الگوپذیری از امام شیعیان فرهنگ پهلوانی را در میادین ورزشی ترویج دهند.

وی در ادامه افزود؛ خوب است که برای تقویت باورهای فرهنگی در جوانان و ورزشکاران ، در هر رویداد ورزشی تلاوت قرآن صورت گیرد و توصیه ام اینست که برپایی نماز در اماکن ورزشی مورد اهتمام همگان باشد.

 

جناب سرهنگ افشار رئیس بسیج ورزشکاران سپاه کربلا مازندران نیز در این نشست اظهار داشت؛ فرهنگ پهلوانی دغدغه مشترک همه ی ماست و ارائه راهکار برای گسترش فرهنگ پهلوانی در میادین ورزشی بعنوان منشوری برای ورزش مازندران است.

 

وی گفت : ۱۷ شوال فرصت مغتنمی است برای همه ی متصدیان، فرهیختگان و دغدغه مندان حوزه ورزش، تا با تاسی از مولای متقیان بتوانیم در نهادینه کردن منش و فرهنگ پهلوانی از قبیل؛ ایثار، گذشت، اخلاص، دستگیری مستمندان و … به ایجاد فضای با نشاط و سالم در جامعه کمک کنیم.

 

محمدرضا ییلاقی اشرفی در جمع اساتید و مروجین فرهنگ پهلوانی استان مازندران گفت : توفیقات خوب در ورزش را باید در ترویج فرهنگ پهلوانی شاهد باشیم و امروزه مصادیق مثبت پهلوانی در ورزش مازندران به خوبی دیده می شود که باید بصورت مدون در نشر و گسترش آن تلاش کنیم.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران افزود؛ در ورزش مازندران پهلوانانی مانند حسن یزدانی را داریم که اعلام می کند به تمامی پیشنهادات خارجی بی تفاوت بوده است که دلیل این رفتار پهلوانانه را توجه به اخلاق و عشق به وطن می توان تفسیر کرد.

حسین دلیری در بخش دیگری از این جلسه بیان داشت؛ ورزشکاری که در میادین قهرمانی اسامی ائمه را به زبان می آورد، نشان از روحیه و اخلاق پهلوانی است.

وی در پایان پیشنهاد کرد؛ از ظرفیت روحانیت در برگزاری مسابقات و رویدادها برای بهره برداری از فضای معنوی و ترویج اخلاق استفاده شود تا میادین ورزشی ما خود مروج اخلاق و فرهنگ پهلوانی باشد.

 

 

نشست تخصصی اساتید و مروجین فرهنگ پهلوانی در مازندران برگزار شد