“نوری مالکی” روز جمعه از مردم عراق خواست به کسانی که در مقابل تروریسم ساکت نشسته‌اند، رأی ندهند. شرق پرس: شمالکی در سخنانی در استان بابل اظهار داشت: این مسأله بر هیچ کسی پوشیده نیست که رژیم سعودی مسول خون همه مسلمانان است؛ و این رژیم از ثروتی که به دست می‌آورد برای قتل […]

 

“نوری مالکی” روز جمعه از مردم عراق خواست به کسانی که در مقابل تروریسم ساکت نشسته‌اند، رأی ندهند.

شرق پرس: شمالکی در سخنانی در استان بابل اظهار داشت: این مسأله بر هیچ کسی پوشیده نیست که رژیم سعودی مسول خون همه مسلمانان است؛ و این رژیم از ثروتی که به دست می‌آورد برای قتل و دخالت در امور دیگران سوء استفاده می‌کند.
 
وی افزود: با توصیه به رژیم سعودی سعی می‌کنیم تا این رژیم را هدایت کنیم؛ زیرا این رژیم نیازمند آن است که به راه درست هدایت شود و این کارها به نفع‌شان نیست.
 
مالکی خاطرنشان کرد: آیا خون عراقی‌ها به همین سادگی فروخته می‌شود؛ حتی فقرا هم عزت نفس دارند و میهن‌شان را نمی‌فروشند.
 
وی گفت: برای تحقق مطالبات مردم و ساختن کشور، همه باید احساس مسئولیت کنند.

نخست وزیر عراق تأکید کرد: به کسانی که در مقابل تروریسم سکوت می‌کنند و در صورت دخالت دیگر کشورها در امور داخلی عراق ساکت هستند، رأی ندهید زیرا این افراد شریک شما نیستند.
 
وی افزود: کسانی هستند که با سیاستها، رفتارها و سخنان خود بر تروریسم سرپوش می‌گذارند؛ هنگامی که گفتیم در عراق جایی برای باندهای مسلح وجود ندارد، متوجه شدیم برخی هستند که به راه و روش این باندهای مسلح ایمان دارند.
 
مالکی ادامه داد: اگر سیاسهای بعثی نبود عراق اکنون بهترین کشور بود و دیگر کشورها از ما می‌خواستند که به آنها کمک کنیم.

نخست وزیر عراق در پایان تأکید کرد: از هر کشوری که بخواهد به عنوان دوست وارد عراق شود، استقبال می کنیم و باید در مقابل چالشها یک صدا باشیم./العالم
 
 
/انتهای خبر