جشن پدران آسمانی ، همزمان با سالروز میلاد امیرالمومنین (ع) و روز پدر با حضور فرزندان و خانواده های شهدا و مسئولین در  گلوگاه برگزار شد.   به گزارش شرق پرس, در آستانه میلاد امیرالمومنین (ع) و روز پدر، دوشنبه  ۲۲ اردیبهشت همایش گرامیداشت یاد پدران شهید در شهرستان گلوگاه با همکاری فرمانداری و […]

 

جشن پدران آسمانی ، همزمان با سالروز میلاد امیرالمومنین (ع) و روز پدر با حضور فرزندان و خانواده های شهدا و مسئولین در  گلوگاه برگزار شد.

 

به گزارش شرق پرس, در آستانه میلاد امیرالمومنین (ع) و روز پدر، دوشنبه  ۲۲ اردیبهشت همایش گرامیداشت یاد پدران شهید در شهرستان گلوگاه با همکاری فرمانداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضورخانواده های شهدا، در سالن فرهنگی هنری فجرگلوگاه برگزار شد.

در این مراسم با فرزندانی هم درد بودیم که قویترین فرشته نگهبان درکنار آنها نبود. آنها بهترین و بزرگترین سرمایه زندگی خود را به میهن هدیه کردند، آنها خستگی مادرشان را دیدند که بدون همراه، هم بار سنگین نبودن همسر و هم مسئولیت بزرگ پاسداری از یاد و خاطره شهدا را بدوش می کشیدند.

 در این مراسم باشکوه که با حضور جمعی از خانواده های شهدا و مسئولین برگزار شد, به پاس قدردانی از زحمات مادران و همسران شهدا به آنها شاخه گل هدیه داده شد.

 

شهدا حق خدا, پیامبر و امام حسین را ادا کرده اند

در ادامه این مراسم استاد دانشگاه علم و فناوری بهشهر گفت: اولین عامل محبوبیت شهدا، عشق به خداوند است، شهدا عاشق خداوند بودند. شهید گل گلاب گرفته است که جانش را برای خدا فدا کرده است.

وی اظهار داشت: شهدا حق خدا را ادا کرده اند، آنها حق امام حسین(ع) و حق پیامبر(ص) را نیز ادا کردند. همسران شهدا عاشق و دلداده خدا هستند زیرا سختی های بسیاری کشیدند.

حیدری با مهم دانستن وظیفه همسران شهدا در جامعه گفت: جهاد اکبر یعنی جهاد با نفس و همسران شهدا باید نقش مهم تربیتی خویش را در جامعه ایفا کنند.

سکینه عموزاد خلیلی دختر شهید علی اکبر عموزاد خلیلی که در این مراسم حضور داشت گفت: از این مراسم با شکوه بسیار مسرور شدم چون تجدید خاطرات گذشته و یادی از پدران شهیدمان می باشد و باعث تسلی دل همسران و فرزندان شهدا شده است که درحال حاضر فرد مفیدی برای جامعه اند.

خانم شیرزاد فرزند یکی از شهدای ۸ سال دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار شرق پرس از برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ابراز خرسندی کرد و گفت: نگه داشتن یاد وخاطره شهدا به نسل های جدید مقام والای شهدا و از جان گذشتگان را نمایان می کند.

 وی همچنین گفت: ما فرزندان شهدا باید برای جوانان از نظر حجاب، درس و تحصیلات و تعهد به مملکت اسلامی الگو باشیم.

 

دنبال جایی می گردم که دل سیر گریه کنم و برای شادی روحش فاتحه بخوانم

یکی دیگر از فرزندان شاهد گفت: در این روزها تمام بچه ها در تکاپوی تهیه هدیه برای پدرانشان هستند تا با دادن هدیه در آغوش گرم و پر محبت پدرانشان آرامش یابند، ولی در این روزها کسی حال ما را شاید درک نکند جزء خودمان که نه یاد و خاطره ای از آغوش پدرانمان داریم و نه لذت چنین روزی را احساس کرده ایم. این روزها فقط به دنبال جایی می گردم که دل سیر گریه کنم و برای شادی روحش فاتحه بخوانم.

خیلی از ما وقتی به دنیا آمدیم دست نوازش پدر را احساس نکردیم حتی یک بار صورت او را لمس نکردیم ولی آنچه به ما آرامش می دهد این است که پدر رفت تا من و کشورم در آرامش به سر ببریم.

 

اضافه می شود این مراسم با هدف میثاق فرزندان شاهد و ایثارگر با پدران آسمانی برگزار شد و در پایان از میهمانان دعوت شد تا در مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا  روز سه شنبه در محل گلزار شهدا گلوکاه (قبرستان سفیدچاه) حضور بهم رسانند.

تصاویر مراسم

همایش پدران آسمانی گلوگاه

 

همایش پدران آسمانی گلوگاه

 

همایش پدران آسمانی گلوگاه

 

همایش پدران آسمانی گلوگاه

گزارش و عکس: سمیه اوانپور

 

/انتهای خبر