به گزارش شرق پرس اولین گردهمایی مبلغین و مبلغات نماز (طرح مفتاح) با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن مدرسی یکی از شاگردان حاج آقا قرائتی، مسئولین و ائمه جماعات شهرستان گلوگاه، روز چهارشنبه در سالن اجتماعات دخانیات تیرتاش به منظور تدریس مبلغین برای جذب جوانان به مساجد برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام […]

به گزارش شرق پرس اولین گردهمایی مبلغین و مبلغات نماز (طرح مفتاح) با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن مدرسی یکی از شاگردان حاج آقا قرائتی، مسئولین و ائمه جماعات شهرستان گلوگاه، روز چهارشنبه در سالن اجتماعات دخانیات تیرتاش به منظور تدریس مبلغین برای جذب جوانان به مساجد برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام مدرسی ضمن تشکر از ستاد تبلیغات استان برای تشکیل این جلسه گفت: هدف از جلسه امروز این است که مسئولین ستادها دور هم جمع شوند و مباحثی در خصوص مسجد و نماز گفته شود تا همه از مطالب استفاده کنند.

مدرسی گفت: دو بحث که لازم است در جامعه اجرا شود یکی جایگاه اصلی دین و دیگری شخص اصلی دین است. وی همچنین افزود: ما باید بهترین مبلغ باشیم و چیزی را ترویج دهیم که با سند و مدرک است. اگر روحانی یک منطقه بجای اینکه مردم را به اصل دین دعوت کند به خودش دعوت کند با رفتن او دوباره همه چیز مثل سابق می شود. همه مشکلات مردم بعد از ورود به مسجد کاهش می یابد.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: اولین بنا روی کره زمین مسجد بود، اولین کار پیامبر(ص) در مدینه ساختن مسجد بود. مدرسی همچنین در مورد جایگاه مسجد در اسلام، فضیلت مسجد، قداست مسجد سخن گفت و اشاره کرد مسجد برای اهل آسمان هم روشنایی می آورد و تنها جایی است  که هیچ اصرافی در آن وجود ندارد،  هر وقت بلا و فتنه به شما روی آورد به مسجد پناه ببرید.

حجت الاسلام مدرسی همچنین ضمن برشمردن کارکردهای مساجد ابراز داشت:

کارکرد اجتماعی– محل شناسایی جوانان با استعداد و نخبگان است، اسلام عزلت و تنهایی همراه با راز و نیاز و اعتکاف را در مسجد جامع توصیه کرده است..

کارکرد سیاسی– مساجد که از زمان پیامبر بر آن تاکید شده است و هم اکنون نیز اهمیت دارد .پیامبر مسجد را به منزله پایگاه حکومت و نهاد سیاسی اسلام برگزید.

 کارکرد فردی مسجد– هر مومنی که برای نماز برخیزد نیکی میان او و عرش پراکنده می شود و فرشته ای را بر او گمارند. مسجد محل استجابت دعاست و محلی برای پاک شدن گناهان است زیرا مسجد در قیامت نفرین می کند، شکایت می کند، شهادت می دهد و دعا می کند.

وی گفت اگر برای جوانان برنامه ای نداشته باشیم به انحرافات چه به صورت خلوت چه در جمع های انحرافی کشیده می شوند.

ایشان در ادامه عوامل جذب جوانان را کوتاه بودن سخنرانی، دوستی با جوانان و نوجوانان، احترام و تواضع، آراسنگی ظاهری و توانایی جسمی و علمی و ابتکار خلاقیت روحانی عنوان کردند و افزودند: از مواردی که دانش آموزان به مسجد تمایل پیدا می کنند تجلیل از دانش آموزان ممتاز، ارتباط امام جماعت با مدارس، اجرای برخی از برنامه های مدارس در مساجد، اردوهای زیارتی و… است که باید مبلغان باید به آنها توجه داشته باشند.

اضافه می شود این همایش یک روزه با برگزاری آزمون از مبلغان به کارش پایان داد.

گزارش از مریم کلبادی نژاد